נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם בסיסים בצפון צריכים אחזקה וניהול

כלי עבודה

צבא ההגנה לישראל הוא גם אחד הגופים הגדולים במשק, ויש לו השפעה מהותית על הכלכלה. במשך עשרות שנים, מאז הקמתה של מדינת ישראל ועד לשנים האחרונות, היתה ההתנהלות של הצבא מאד סגורה ואוטונומית, ולא הניחה לגופים חיצוניים לקחת חלק בניהול הנכסים שלו. בשנים האחרונות התחיל תהליך של שינוי, כאשר הצבא מוציא מספר גדל והולך של נכסים מהניהול הישיר של אנשי הצבא, ומעביר אותו לגופים עסקיים. מה גרם לצבא לשנות את אופן ההתנהלות שלו? האם בסיסים בצפון ובכל רחבי הארץ צריכים אחזקה וניהול, או שמא ניתן להסתפק באנשי צבא וחיילים שינהלו אותו? מהו הערך המוסף של ניהול מקצועי של החזקה בבסיסי הצבא? כל התשובות בהמשך המאמר.

איש אחזקה
איש אחזקה

שינויים בהתנהלות הניהולית של הצבא והמשמעות שלהם.

עד לפני כשני עשורים, כל הנכסים הצבאיים נוהלו על ידי פונקציונרים שהיו למעשה אנשי צבא. נקודת המוצא היתה שעלוות הטיפול בנכסים, כולל בסיסי צה"ל, תהיה זולה יותר כיוון שעלויות כוח האדם אמורות להיות זולות יותר. בנוסף, היה חשש עמוק מכך ששום גורם חיצוני לא יהיה מסוגל לעמוד בדרישות של הצבא, בכל הקשור בהתנהלות השוטפת. בפועל, קרה בדיוק ההפך. נכסים צבאיים נוהלו בצורה בזבזנית, ומאידך גיסא רמת התחזוקה בחלקם הגדול היתה ירודה מאד. בשלב כל שהוא, קבלו רשויות הצבא את ההחלטה להוציא תחומי פעילות מסוימים אל מחוץ לצבא. כך קרה שניהול התחזוקה בבסיסים צבאיים בצפון, במרכז ובדרום, עבר לידיים אזרחיות. אנשי צבא אמנם מפקחים על העבודה, אבל מי שמבצע אותה בפועל הם אזרחים.

מבחינה כלכלית, הוכח ששיטת העבודה הזאת חוסכת ממון רב. אמנם הצבא משלם סכומים גדולים לקבלנים חיצוניים, אבל מאידך נחסכות משרות רבות שעלותן גבוהה. זאת, בנוסף לחיילים ואנשי סגל רבים, שהנוכחות שלהם הפכה למיותרת. מפקדי הבסיס יכולים להתרכז במה שחשוב באמת – פיתוח מיומנויות מקצועיות אצל החיילים, בלא צורך בתורנויות מטבח וניקיון, גינון ועוד פונקציות אחרות.

אחזקה וניהול בבסיסים צבאיים

למעשה, בסיס צבאי כמוהו ככל מבנה או גוף עסקי, שנדרשות עבורו פעולות אחזקה שוטפת. אף שרבים עדיין חושבים על צבא כגוף אוטונומי שאחראי על כל מכלול הניהול, הרי שנכון להיום הצבא מתמקד בנושאים מקצועיים, תוך שהוא מוציא את הניקיון והתחזוקה והניהול הכללי של נכסים לקבלנים חיצוניים המתמחים בדבר.

היתרונות בשיטת העבודה הזאת הם גדולים. בראש וראשונה, מספקים בסיסי הצבא עבודה דווקא באזורים שבהם כל כך חסרים מקומות עבודה. שנית, מפקדי הבסיס יכולים להתמקד בצד המקצועי שלשמו הוקם הבסיס, בהכשרת החיילים והפיכה שלהם לאנשי מקצוע מיומנים.

חברת צ'יק צ'ק ניהול ואחזקת מבנים, נמנית עם החברות הוותיקות והמובילות בתחום ניהול נכסים. החברה מעניקה את שירותיה הטובים לבניינים קטנים וגדולים, המשמשים למגורים, לתעשייה ולמשרדים. אם יש לך עניין בקבלת שירותי ניהול מתקדמים, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

 האם חיילים יכולים לתבוע על רשלנות רפואית כל המידע במאמר הבא.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ניקיון
חומרי ניקיון
ניקוי שטיחים מקיר לקיר

תחזוקה וניקוי של שטיחים מקיר לקיר עשויה להוות אתגר ממשי בעבורנו, ולכן על מנת לתחזק את המראה היוקרתי של

ניקוי שטיחים וספות

ניקוי ספות מחייב הבנה בסוגי הבדים, מאחר וכיום ניתן למצוא בשוק שפע רחב של ספות עור, בד וריפודים שונים