נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה זה קרן פנסיה ברירת מחדל והאם זה משתלם?

מטבעות

מיליוני צעירים, יוצאים אל העולם מהשירות הצבאי אל שוק העבודות, ללא רקע על הפן הפיננסי בחיים.

ישנם כל כך הרבה מושגים מבלבלים, ולא מוכרים בעולם הפיננסי. קרן פנסיה, קרן השתלמות, עובד עצמאי או שכיר, וקופת גמל, אלו רק מספר מושגים קטן מן העולם הפיננסי.

לצעירים, אשר יוצאים מהמסגרת הצבאית, אין שום מושג מה פירוש כל המונחים הללו.

על מנת לעזור לכל אותם צעירים, הכנו את הכתבה הבאה, בה תוכלו למעשה להבין מה היא קרן פנסיה, מהן קרנות פנסיה ברירות מחדל, ומה כדאי לכם לבחור.

 

נעים להכיר, קרן פנסיה

ראשית, נבין מה היא קרן פנסיה. קרן פנסיה, הינה תוכנית פיננסית, אשר מכינה, ומגבה כספים, כהכנה לגיל הפרישה. תוכנית זו, כוללת הפרשת סכום כסף מסוים כל חודש, מן המשכורות הנכנסת לחשבונכם. הפרשת סכום קבוע כל חודש, אל קרן הפנסיה, נעשית מגיל 21 לגברים, ומגיל 20 לנשים. לרוב, הסכום המופרש, הינו אחוז מסוים מהמשכורת החודשית, ולכן הסכום יכול להשתנות במהלך החיים, בהתאם למשכורת.

 

לשם מה אנחנו צריכים קרן פנסיה בכלל

קרן פנסיה, נועדה להעניק ביטחון כלכלי עתידי, לאדם שמתפרנס מעבודתו, באמצעות הבטחת הכנסה שוטפת גם במצבים שבהם אינו מסוגל לעבוד. על מנת להבטיח ביטחון כלכלי זה, מפרישים סכומי כסף לחיסכון בקרן פנסיה, מדי חודש. עובד שכיר, וכן גם עובד עצמאי יכולים להפריש לקרן פנסיה, על מנת לזכות בביטוח פנסיוני. חשוב לזכור, כמעט עבור כל ביטוח פנסיוני נגבים דמי ניהול, אשר מחושבים לרוב באחוז קבוע, מהכספים המועברים לפנסיה.

 

קרן פנסיה ברירת מחדל

קרנות פנסיה ברירת מחדל, כשמן כן הן. גופים ממשלתיים, אשר דואגים לקרנות פנסיה. קרנות אלו, נועדו למצבים בהם לא דיווחתם לממונה עליכם, מיהו הגוף, אשר ידאג לפנסיה שלכם. במצב זה, מחליט המעסיק, על הקרן אשר תבטח את הכספים לפנסיה שלכם. המעסיק שלכם, יכול לבצע מכרז, ולבחור בעצמו מבין מספר קרנות, המוצעות ממשרד האוצר, את הקרן, אשר תבטח את התוכנית הכלכלית שלכם.

 

האם קרן פנסיה ברירת מחדל שווה באמת או לא?

אם הנכם רוצים להיות אחראים לעתידכם, עליכם לבחור את קרן הפנסיה שלכם לבד, ולא להסתמך על המעסיק, בעבודה הנוכחית שלכם. בחירת קרן הפנסיה שלכם, קריטית מאוד, משום שעבור "השמירה" על הכספים שלכם, גובים תשלום מסויים. קיימות קרנות פנסיה שונות, אשר גובות מחירים שונים בעבור השירות. לכן, ייתכן כי תוכלו למצוא לעצמכם, תוכנית פנסיה משתלמת הרבה יותר, בקרן פנסיה מסוימת. זריקת אחריות זו על המעסיק, יכולה לגרום לכם להפסד כלכלי גדול בעתיד.

 

למי קרן זו אכן יכולה להתאים?

אנשים אשר קרן הפנסיה שלהם, לא קיבלה אותם בשל מצבם הרפואי, יוכלו להתקבל לקרן פנסיה ברירת מחדל. זאת, מכיוון שהצטרפות לקרן פנסיה זו, איננה כוללה החתמה של העובד, ו/או מילוי שאלון רפואי. לכן, יוכלו להתקבל ללא קשר למצבם הבריאותי.

 

כסף וקופה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר