נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

רכישת קרקע – פוטנציאל כלכלי עצום

פוטנציאל

עולם הנדל"ן רותח לאחרונה בשל האפשרות אשר נפתחה עבור רבים לרכוש קרקע במחיר אטרקטיבי ולהחזיר אותה בתוך מספר שנים.

רכישת קרקע – מה זה אומר?

רכישת קרקע היא אחת מאפשרויות הנדל"ן המשתלמות ביותר עבור אנשים אשר מעוניינים להשקיע סכום ראשוני אשר יניב להם בעתיד מאות אלפי שקלים, ולעיתים גם מיליונים. קיימים שני סוגים של קרקעות הניתנות לקנייה: קרקע חקלאית וקרקע לבנייה. מרבית הקרקעות אשר מותרות לקנייה הן קרקעות אשר הן בבעלות המדינה, והן נמצאות לרוב באזורים לא מאוכלסים אך כאלה שיש להם פוטנציאל אדיר בעתיד.

ביצוע הבחנה בין סוגים שונים של קרקעות

למעשה, חשוב לבצע הבחנה בין קרקע לבנייה וקרקע חקלאית, זאת משום שקרקע שהיא חקלאית מיועדת אך ורק לחקלאות אך אולי בעתיד הקרקע תופשר לטובת שימושים נוספים. תהליך כזה יכול לארוך שנים ארוכות, בייחוד לאור העובדה כי בתחום קרקעות לחקלאות החלטות ממשלה הן בירוקרטיות וארוכות ולא תמיד הן מתבצעות, זאת לאור שיקולים אשר משתנים ללא הרף. בנוסף, קרקעות מופשרות לבנייה הן קרקעות אשר ייעודן הרשמי הוא לבנייה של בנייניי מגורים כמו גם בתים צמודים קרקע. הסיכון של רכישה של קרקעות לבנייה הוא נמוך יותר, זאת משום שהן מלכתחילה מיועדות לבנייה ולפיכך ברכישה שלהן ניתן להגדיל את זכויות הבנייה מתוקף שינויים אשר עלולים להתרחש בתוכניות.

מה חשוב לבדוק בטרם רוכשים קרקע?

רכישת קרקע להשקעה היא החלטה כבדת משקל, ולכן כמו בכל החלטה בחיים אשר מערבת השקעה כספית יש לבחון היטב את כדאיות ההשקעה, ישנן לא מעט שמועות על חברת פסגות אלעד למשל. על כן, בדקו כי הקרקע אותה אתם רוכשים היא באזור מבוקש, כמו גם בדקו מי רשום כבעלים על הקרקע והאם מדובר בקרקע חקלאית או קרקע אשר מיועדת לבנייה. בנוסף, אל תתנו ליזמים למכור לכם את החלום מבלי לראות באופן פיזי את הקרקע כמו גם בדקו את שווי הקרקע ע"י אנשי מקצוע חיצונים, וזאת כדי לוודא כי המחיר הנקוב הוא אכן המחיר הריאלי. דוגמא לכך ניתן למצוא במקרה אשר התרחש באלעד בו שווקו ע"י יזמים קרקעות חקלאיות במחירים זולים בהרבה, מה שהסתבר בדיעבד כשקר מוחלט וזאת משום שהקרקע הזאת איננה מיועדת להפשרה, לחץ כאן לכתבה המלאה. לכן, חשוב מאוד ברכישת קרקע במידה והיא מתבצעת באמצעת חברה או קבוצת רכישה לבדוק בדיוק מי הם האנשים אשר משווקים את הקרקע, האם הם מוסמכים למכור אותה (לכן חשוב לבדוק את הבעלות על הקרקע, משום שרק בעל הקרקע יכול למכור אותה בהתאם לתנאים מסוימים) והאם מדובר ברקע אשר עתידה להיות מופשרת בעתיד הנראה לעין. בסופו של דבר, על אף כי מדובר בהליך סבוך וקשה מאוד אין ספק כי רכישה של קרקע היא השקעה משתלמת וכדאית, אבל רק במידה ומבצעים בדיקות ובקיאים בתחום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן
שעון בית ומטבעות
3 טיפים לבחירת מתווך

רבים מאתנו שמעו על המקרה המצער שאירע לזוג צעיר שרכש דירה בתל אביב לפני כמה ימים באמצעות מתווך. מקרה