נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

רשלנות רפואית בתחום של ניתוחים פלסטיים

משקל

רשלנות רפואית  היא מונח רחב למגוון אירועים מצערים הגורמים לפגיעה באיכות חייו או במצבו הבריאותי של מטופל, התרגלנו לשמוע על רשלנות רפואית בבתי חולים, חדרי מיון, חדרי ניתוח, ובעוד פלטפורמות שונות בהן הצוות הרפואי סיפק טיפול רשלני ולא עמד בסטנדרט המצופה ממנו.

אך ישנו תחום פחות פופולרי, הסופג גם הוא רשלנות רפואית באופן מצער והופך להיות נפוץ בשנים האחרונות – תחום הניתוחים הפלסטיים.

בואו נבחן מקרוב מהי רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, ואיך נוכל להתמודד במקרה מצער שכזה?

 

ניתוחים פלסטיים

בניתוח פלסטי, מדובר בהליך כירורגי אסתטי, הנועד לשפר את חזותו של המטופל ולספק לנו הרגשת ביטחון עצמי ושיפור הנראות הכללית. מדובר בניתוח לכל דבר ועניין שמטרתו לשנות מראה או גודל של איברים בגוף, ולעיתים הסרת איברים.

ניתוח פלסטי יכול להיעשות בדרך רפואית, שבו יש צורך ממשי ואף הצלת חיים במקרים מסוימים, לדוגמא: כריתת שד במקרים סרטניים, שיחזור כוויות ועוד…

מצד שני, ניתוח פלסטי יכול להיות לצורך אסתטיקה בלבד ללא צורך של גורמים רפואיים וללא סיבה ממשית, ישנם סוגים רבים של ניתוחים פלסטיים ולכן חשוב לחקור לעומק את הניתוח ואת התופעות הנגרמות כתוצאה ממנו. אז באיזה רשלנות נוכל להיתקל בניתוחים פלסטיים?

 

סוגי רשלנות

לצורך פירוט מלא של סוגי הרשלנות, מומלץ להתייעץ עם עו"ד שמואל קשיוב, עד אז, הבאנו עבורכם תקציר לסוגי הרשלנות המוכרים ביותר.

ישנם מגוון רחב של סוגי רשלנות שנוכל להיתקל בהם בעת עשיית ניתוח פלסטי, לעיתים, הרשלנות תבוא לידי ביטוי באי מתן מידע מודרך ומקיף למטופל והשמטת סיכונים או תופעות לוואי כתוצאה מעשיית הניתוח, בפעמים אחרות, הניתוח הפלסטי ייעשה בידי רופא שלא מומחה ולא מוסמך לתחום הספציפי הזה וכתוצאה מכך גורם לתוצאות שאינן מסבירות פנים, ובמקרים חמורים יותר לנזקים פיזיים.

בנוסף, הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי כאשר הרופא המנתח לא עורך את הבדיקות הרפואיות הנדרשות למטופל טרם התחלת הניתוח, או שאינו משתף פעולה עם שאר הצוות הרפואי וכתוצאה מכך גורם למטופל נזקים או תוצאות כושלות. ישנה רשלנות רפואית המתייחסת גם להתנהלות הצוות הרפואי גם לאחר ביצוע הניתוח, מעקב כושל אחר המטופל ואי זיהוי של זיהום או נמק כתוצאה מהניתוח, הגורר אחריו תוצאות קשות ובלתי הפיכות.

 

סיכום

לאחר שנחשפנו לסוגי הרשלנות הקיימים בתחום הניתוחים הפלסטיים, נוסיף ונחדד את חשיבות בחירת הרופא המנתח, ולוודא לאורך כל הדרך שהוא אכן מומחה בתחומו. בנוסף, חשוב לעבור על דרגת הסיכון של כל ניתוח וניתוח ואת תופעות הלוואי הקיימות. במידה ואתם מעריכים כי נפגעתם מרשלנות רפואית על רקע ניתוח פלסטי, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מומחה בתחום ולבדוק זאת ע"י חוות דעת משפטית, שתוכל לספק לכם מענה מקצועי, ותדרוש את המגיע לכם בהתנהלות רשלנית כזו או אחרת.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,