נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מתי קיימת רשלנות רפואית של רופא מרדים?

עורך דין רשלנות רפואית

אנשים רבים חוששים מהליכים רפואיים מורכבים כמו ניתוח כירורגי. אך לעיתים אין ברירה אלא לעלות לשולחן הניתוחים. חוסר השליטה בו אדם נתון לחסדיו של הצוות הרפואי המטפל בו בהחלט מעורר חששות. אך מה קורה כאשר רופא מרדים מתרשל בתפקידו, וגורם נזק בלתי הפיך למטופל שהפקיד את חייו בידיו ובידי שאר הצוות? במאמר זה ננסה להבהיר את הנושא של רשלנות רפואית מצד הרופא המרדים. 

 

עניין של חיים ומוות

על פניו, תפקידו של הרופא המרדים נראה פשוט וקל: הוא דואג לחומר ההרדמה ששומר על המטופל רדום לאורך הניתוח, בין אם מדובר בהרדמה מקומית, ועל אחת כמה וכמה אם יש צורך בהרדמה מלאה. החלק הקריטי ביותר בתפקידו של רופא מרדים הוא קביעת המינון של חומר ההרדמה על פי משקל גופו של המטופל.

חישוב לא נכון עלול לעשות את ההבדל בין חיים או מוות. אם אכן יש חש לרשלנות רפואית של רופא מרדים, יש ליצור קשר בדחיפות עם עורך דין רשלנות רפואית הבקיא בתחום ויודע כיצד לפעול. דוגמה לאחד כזה הוא עורך דין רשלנות רפואית בניתוח כפיר דיין דובב.

 

מינון נמוך- טראומה לכל החיים

החשש הראשון שעולה לראש כאשר מדובר בניתוח בהרדמה מלאה, הוא להתעורר באמצע הניתוח ולחוות את הסיטואציה הקשה הזו. ובכן, במידה והוזרק מינון נמוך מדי של חומר הרדמה זה עלול לקרות.

מטופלים עלולים להתעורר במהלך הניתוח, להרגיש כאב באזור שהיה אמור להיות מורדם ובכך לסבול מטראומה לכל החיים. מדובר בנזק בלתי הפיך שנובע ישירות מרשלנות רפואית של הרופא המרדים, שכן הנזק הנפשי לא היה נגרם אלמלא היה ניתן המינון הנכון.

 

מינון גבוה מדי- סכנת חיים

ישנם כמה סוגים של חומרי הרדמה, חלקם חזקים במיוחד ובמינונים מסוימים אף מסוכנים. הזרקת מינון גבוה מדי מצד הרופא המרדים הינה רשלנות רפואית מסוכנת שעלולה להסב למטופל נזקים בריאותיים בלתי הפיכים ובמקרים מסוימים אף לעלות לו בחייו.

על הרופא המרדים להתאים את חומר ההרדמה בהתאם לפרופיל ההליך הכירורגי ולוודא כי אין למטופל רגישויות לחומרי הרדמה שעלולות ליצור נזקים משמעותיים בהמשך.

 

אי הבהרה בנוגע להליך ההרדמה

כל רופא מרדים מחויב בהסבר מפורט בו הוא מסביר למטופל את תהליך ההרדמה, וכן מפרט אודות הסיכונים האפשריים במסגרת ההרדמה. מיותר לציין שאי הבהרה בכל הנוגע להליך ההרדמה תיכנס גם היא לרשלנות רפואית מצידו של הרופא המרדים.

חשוב לזכור, בכל כניסה להליך כירורגי המצריך הרדמה מלאה, יש לוודא מעל לכל ספק שהרופא המרדים הוא רופא מנוסה ומומלץ, שכל הסיכונים מוסברים, כל האותיות הקטנות נקראות ושהמינון שנבחר אכן תואם את נתוניו של המטופל. רשלנות רפואית של רופא מרדים עלולה לגבות מחיר כבד, ולכן יש להיות ערניים לסכנות.

רשלנות רפואית של רופא מרדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,