נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

תיקון מזגן רצפתי ישן

ארגז כלים

מזגן רצפתי הינו מזגן המורכב על הרצפה, להבדיל ממזגן עילי.

המאמר יתאר את הסוגים השונים שלו וכיצד ניתן לתקן אותם כאשר יש תקלה.

 

מזגן מפוצל בגובה הרצפה

למזגן ריצפתי יש את אותן התכונות כמו למזגן עילי או מיני מרכזי ומה שמבדיל אותו הוא ההתקנה שלו הנעשית בגובה הרצפה. זהו מזגן מפוצל חזק ועוצמתי שמקרר את החלל במהירות ומותיר את האוויר בגובה בו ישובים דיירי הבית. לעומת המזגן העילי הוא תופס יותר שטח מהקיר והרצפה וגם רועש יותר.

 

מזגן דו כיווני

זהו מזגן רצפתי המותקן בפתח של קיר המפריד בין שני חדרים הקרובים אחד לשני. בו זמנית מוזרם ממנו אוויר לשני החדרים. לאור עובדה זו הוא פרקטי יותר ולא יקר, אך הוא מרעיש ומצריך פתח בקיר פנימי. לפיכך, הצינורות שלו המחברים בין החלק הפנימי לחיצוני שלו, ארוכים יותר וההסתרה שלהם מורכבת.

 

מזגן נייד

ישנם מזגנים ריצפתים ניידים שיש להעביר מהם צינור עבה מחוץ למבנה דרך אחד הפתחים. הוא נחשב לפחות עוצמתי ומשפיע רק על חלל קטן ולכן הוא פחות פופולרי.

 

תיקון מזגן רצפתי ישן

במזגן רצפתי עלול להיות נזילה מצינור הניקוז המחובר לחלק החיצוני של המבנה. לשם כך יש צורך בהתקנת אמבט ניקוז וחיבור תקין של הצינור. תיקון מקררים באשדוד מבצעים תיקוני נזילות ואיטום למזגנים, ובנוסף ידאגו שהצינור יהיה בזווית המתאימה כך שלא תחסם ותיסתם. כמו כן, תיקונים הדורשים החלפת מנוע, מאוור, מאייד, משאבת חום, תרמוסטט או תיקון דליפת גז, נעשים באופן מקצועי וכוללים מילוי גז וניקוי הפילטר של המזגן. בעיה נוספת היא קצר במזגן שעלול לקצר את כל המערכת החשמלית בבית. יש לבדוק שאכן מקור הקצר הוא במזגן באמצעות הרמת כל מתג לחוד בארון החשמל. במידה והמזגן מקצר ייתכן שיש להחליף את הפיוז הקשור אליו ולבדוק את רמת הזרם החשמלי שמגיעה למזגן. לצורך פעולות אלו יש להזמין חשמלאי מורשה.

 

אילו תיקונים ניתן לבצע במזגן רצפתי בעל מתח גבוה?

כאשר יש מתח גבוה או צריכת חשמל גבוהה, המנוע של המזגן עלול להתאמץ כתוצאה מהקבל המניע את המדחס. במקרה כזה טכנאי המזגנים יכול להחליף את הקבל ולפתור את הבעיה. בנוסף, המדחס עלול להתחמם ולהרוס את המאוורר. הטכנאי יבדוק אם המאוורר תקוע או שכרטיס המזגן פגום. לסיכום, יכולות להיות תקלות רבות ממזגן רצפתי ישן שלעיתים לא ישתלם לתקן. ההמלצה היא לבדוק את עלויות התיקון לפני ולקבל הצעת מחיר למזגן חדש ואולי הפעם להתחדש במזגן עילי או במערכת מיני מרכזית על פי הצורך. בין אם תבחרו לתקן ובין אם להחליף את המזגן, יש לבחור בטכנאי מזגנים מוסמך, מקצועי ובעל ניסיון שייתן לכם ייעוץ ואת ההצעה הטובה ביותר.

 

מנועים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע