הנתונים מראים: העדפה של הציבור לרכישות רכב חדש על פני רכב יד שנייה

"ליסינג מימוני", ליסינג תפעולי", רכב 0 ק"מ", או "רכב משומש"? מהי המילה הפופולארית ביותר שחיפשו צרכני הרכב בישראל בשנה החולפת? רמז, חודש דצמבר הראה את נתוני החיפוש הגבוהים ביותר. מה זה מרמז לגבי רכישות הרכב שבוצעו?

כל כך הרבה מילות חיפוש ניתן למצוא ברשתות המקוונות באינטרנט עד שביצוע פשוט של מספר מילות מפתח יכול להצביע על מגמה שהולכת ומסתמנת בכל הקשור לרכישות רכב בישראל: הציבור בארץ בוחר יותר ויותר רכבים חדשים על פני רכבים יד שנייה.

יחד עם זאת יש להקדים ולומר שמדובר בהערכה בלבד, אולם לפי הנתונים שמספק לנו מנוע החיפוש הענק של חברת 'גוגל', אין ספק שכיום כאשר ציבור הנהגים עומד בפני החלטה לגבי רכישת רכב חדש מכל סוג שהוא – פולקסווגן פולו או סקודה פאביה או רכב יד שנייה הנטייה היא בחירת רכב חדש. כיצד זה יתכן? ובכן, עם ההיצע הרחב שניתן כיום ברכישות רכב יד ראשונה, זה הופך לפשוט וקל מתמיד.

קחו בחשבון שרכישת רכב יד שנייה מביאה איתה מספר "מכשולים" שמקשים על רוכש הרכב, כמו: תשלום לבדיקת רכב חדש במוסך על הרכב, כושר משא ומתן מול הרוכש, אי ידיעה ברורה לגבי איכות וטיב הרכב הנמכר, ההיסטוריה הביטוחית שלו ועוד כהנה וכהנה דברים שרק מסבכים את כל נושא הרכישה.

בנוסף לכך, שוק הרכב בארץ עבר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים שהשפיעו על עסקאות רכב שיורדות אל מתחת למחירון הרכבים. אמנם דבר זה מצוי בעיקר בשוק רכבי היד שנייה אולם הוא מקרין גם על עסקאות רכישת רכב חדש ובעיקר כאשר אתם עורכים סקר שוק בין הגורמים השונים בשוק הרכב בארץ.

רבים וטובים יעדיפו לבצע עסקאות טרייד-אין ולשדרג את רכבם לרכב יד ראשונה או רכב חדש וזאת בעיקר בשל הבעייתיות שנוצרה ברכבי יד שנייה בארץ בכל הקשור למכירתם. כיום עם היצע העסקאות הגדול שניתן לציבור, יותר ויותר קשה "להיפטר" מרכב משומש.

 

"רכב משומש" מול "רכב חדש"

אם ניקח את שני הביטויים "רכב משומש" ו- "רכב חדש" לפי כמות החיפושים שבוצעה בגוגל לגבי שני הביטויים הללו, נגלה פער עצום לטובת חיפוש המילה "רכב חדש" עם ממוצע של 2,400 חיפושים בחודש במהלך השנה האחרונה כאשר בחודש ינואר נרשמה העלייה הגבוה ביותר עם ממוצע של 2,900 חיפושים.

להבדיל מכך, בחיפוש תחת צמד המילים "רכב משומש" נרשם פער עצום עם 110 חיפושים בשנה החולפת, כאשר חודש נובמבר היה החודש הגבוה ביותר בחיפושים שעמד על 210 חיפושים. 

'ממוצע חיפושים בחודש' הוא מספר הפעמים הממוצע שאנשים חיפשו את מילת המפתח הזו ווריאציות דומות לה. הממוצע הזה מחושב בהתאם לטווח החודשים, כמו גם המיקום והגדרות רשת החיפוש שנבחרה. 

מה זה אומר?: ממוצע חיפושים זה יכול להצביע על נטיית ציבור רוכשי הרכב לכיוון רכישת רכבים חדשים יותר על פני רכבים משומשים, אולם אין בכך להצביע במדויק על מגמה ברורה.

על מנת לקבל אינדיקציה ברורה יותר לגבי העדפות צרכני הרכב בישראל ניתן לבדוק מילות חיפוש נוספות שבוצעו ברשת החיפוש של גוגל ומתוכן להסיק טוב יותר האם מגמה זו נוטה לכיוון רכישות רכבים חדשים על פני רכבים משומשים. 

גלגל של פרארי

 

"רכב יד שנייה" עם ממוצע החיפוש הגבוה ביותר: האומנם?

אם נחפש את כמות החיפושים שבוצעה תחת המשפט "רכב יד שנייה" נגלה תוצאה מפתיעה שאולי סותרת את מה שחשבנו. ממוצע החיפושים החודשי למשפט זה עומד על 5,400 חיפושים חודשיים, דבר שסותר לכאורה את רצון רוכשי הרכב ברכישת רכב חדש, אולם יש להניח שבמקרה זה, חיפשו רוכשי הרכב, רכבי יד שנייה חדשים בעסקאות טרייד-אין.

ממוצע החיפושים לעסקת "טרייד אין" עומד על 3,600 ממוצע חיפושים חודשי ש"נוגס" מחיפושי "רכב יד שנייה". מה שיכול לחזק את העובדה הזו הם צמד המילים "ליסינג מימוני" שגם מראה העדפה ניכרת של ציבור המחפשים אחר עסקאות מימון פרטיות לרכבים חדשים. 

אם נתמקד בחיפושים שבוצעו תחת קטגורית רכבי הליסינג בארץ נמצא שממוצע החיפושים אחר צמד המילים "ליסינג מימוני" (לרכישת רכב פרטי) עומד על 12,100 חיפושים – פער עצום לטובת חיפוש עסקאות רכישת רכב חדש.

 

ליסינג פרטי מימוני מול ליסינג תפעולי

גם מבין עסקאות הליסינג נראה שקיימת העדפה הולכת וגוברת לעסקאות ליסינג מימוני פרטי על פני ליסינג תפעולי. קיימות מספר הערכות מדוע שינוי זה הולך וצובר תאוצה לכיוון הפרטי מימוני, אחד הסיבות העיקריות לכך היא משום שכיום בעלי עסקים או חברות שזקוקים לצי רכב קטן של 2-3 רכבים ועם ממוצע קילומטראז' שנתי שעומד על 20,000 ק"מ, פשוט לא משתלם לקחת עסקת 'ליסינג תפעולי' לרכב.

ההעדפה היא פשוט לקבל עסקת מימון לרכב שמציעה החזר חודשי נמוך יותר. בנוסף לכך, כאשר מדובר ברכבים חדשים, מה הסיכוי שטיפולי הרכב הכלולים בעסקת 'ליסינג תפעולי' אכן נחוצים? 

ומה על תוכניות 'ליסינג תפעולי' חלקי? כאשר מדובר על עסקאות מעין אלו הדבר כמעט ואינו משתלם עבור בעלי עסק או חברות בהשוואה לעסקת ליסינג מימוני כיוון שבעסקאות אלו תפעול הרכב אינו שווה את המחיר החודשי המגולם בהן.

ואם נצא מעולם הליסינג ונתמקד ברכישת רכב, נמצא נקודות נוספות שמטות את בחירת רוכשי הרכב לרכישת רכב פרטי על פני רכבי ליסינג. הנה כמה דוגמאות. להבדיל מעסקאות ליסינג, קיימות כיום מספר סוכנויות רכב שיכולות להציע לכם רכישת רכב כאשר הרכב מלכתחילה כבר רשום על שמכם ולא על חברת הליסינג, בנוסף לכך, אין אתם מחויבים במתן מקדמה כספית על הרכב כפי שנהוג בחברות הליסינג או במגבלה כלשהי על מספר הקילומטרים שתצטרכו לנסוע בשנה. 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם