נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם צריך רישיון מיוחד להסעת מלגזה?

האם צריך רישיון מיוחד להסעת מלגזה

מלגזות הן כלי רכב תעשייתיים רבי עוצמה המשמשים במקומות עבודה שונים להרמה והובלה של חומרים כבדים. הפעלת מלגזה דורשת מיומנות וידע כדי להבטיח את בטיחות המפעיל והעובדים שיכולים להימצא סביב המכונה. לצד העובדה שמלגזה היא לא בדיוק כלי רכב בהגדרתה, אנשים רבים שואלים: האם צריך רישיון מיוחד להסעת מלגזה? במאמר הבא נענה על שאלה זו. קריאה מועילה!

 

היכן משמשות מלגזות?

בישראל ניתן למצוא מלגזות של מספר יצרנים עיקריים, דוגמת hangcha מלגזות וציוד הרמה הנחשבת למובילה בענף המלגזות. מלגזות מצויות בעיקר במחסנים, מפעלים, חנויות מזון ומקומות נוספים שבהם צריך לשנע ולהעביר סחורות וציוד ממקום למקום. הורסטיליות של המלגזות מאפשרת להן להתאים את עצמן למגוון תפקידים, ולכן הן פופולאריות במיוחד.

היכן משתמשים במלגזות

דרישות רישיון למלגזה בישראל

בישראל, ניתן להוציא רישיון למלגזה החל מגיל 18 ובתנאי שכבר יש ברשותכם רישיון דרגה 02 או רישיון לטרקטור. סיום קורס מפעילי מלגזה נותן לכם את האפשרות לתפעל מלגזה של עד 20 טון. במצבים מסוימים תוכלו לקבל גם רישיון בלתי מוגבל להפעלת מלגזה, אך זאת רק במידה ויש ברשותכם רישיון דרגת 03 (רישיון לרכב משא).

 

הדרכה והסמכה

כדי לקבל רישיון מלגזה או הסמכה על המפעילים לעבור קורסי הכשרה מתאימים, וחשוב לדעת שיש מקומות עבודה מסוימים שאף מממנים קורסים כאלו עבור עובדיהם. קורסים אלו מכסים נושאים חיוניים כמו תפעול ובקרה של מלגזה, תקנות בטיחות, טיפול בעומסים וסכנות במקום העבודה. ההכשרה מבטיחה שהמפעילים מבינים את פעולתן הבטוחה של המלגזות ומודעים לאמצעי הזהירות הדרושים למניעת תאונות.

 

כמה זמן לוקח להוציא רישיון מלגזה?

קורס הסמכה לרישיון מלגזה הוא קצר יחסית, ואורך כמה ימים בלבד – כתלות במקום ובהיקף השעות היומי. הקורס נערך בבית ספר לנהיגה המוסמך ע"י משרד התחבורה בישראל, והוא כולל מבחנים עיוניים ומבחן מעשי. מטרת המבחן המעשי היא לבחון את יכולותיו של התלמיד בהעמסת ופריקת סחורות באמצעות המלגזה.

 

משך וחידוש

רישיונות מלגזה בישראל תקפים לשנה, ועל מחזיק הרישיון לעבור ריענון בכל שנה. הריענון אורך כמה שעות וכולל עדכון לגבי הוראות בטיחות ולימוד ממקרים שונים ותאונות שהתרחשו בעבר. במידה ומחזיק הרישיון עובד כמלגזן – מקום העבודה יממן את עלות הריענון, ובמידה ומדובר באדם פרטי המעוניין להמשיך להחזיק את הרישיון, הוא ייאלץ לשלם על הריענון מכיסו.

 

לסיכום,

תהליך הוצאת רישיון לתפעול מלגזה הוא פשוט יחסית, ואינו דורש מאיתנו זמן רב או משאבים כלכליים רציניים. מלגזה היא כלי שימושי במיוחד המהווה רכיב מפתח במקומות עבודה רבים, דוגמת מפעלים, מחסנים, אתרי בנייה ועוד. רכישת מלגזה או הוצאת רישיון לתפעול מלגזה יכולה לפתוח לנו אופציות רבות לשדרוג כל עסק ופרויקט, ולחסוך לנו המון זמן, אנרגיה, כסף, וסיכונים מיותרים לתאונות עבודה.

האם צריך רישיון מיוחד להסעת מלגזה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
תיקח מונית
סיבות לקחת מונית לנתב"ג!

נסיעה במונית מהווה פתרון נוח ויעיל לנסיעות בעיר, או לשדה תעופה. משתמשים רבים נהנים מהיתרונות של השירות, כוללים מי

רכיבת שטח
איך בוחרים טרקטורון?

בחירה של טרקטורון צריכה להיעשות תוך היכרות מעמיקה עם התחום. מי מכם שמעוניינים לרכוש טרקטורון לראשונה בחייהם, צריכים לדעת