נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הכירו את סוגי ניסור הבטון ומחירם

גלגל שיניים

עולם הבנייה וציוד הבנייה עבר קפיצת מדרגה ושכלל את שיטות העבודה והכלים המכניים שמשמשים את הפועלים ומנהלי אתרי הבנייה.

כשמתחילים לדבר על חיתוך וניסור סוגים שונים של בטון, ישנן מספר שיטות לביצוע עבודה זו אך מספר בודד של כלים לבצעם.

זה הזמן לצלול לסוגי הניסור בבטון והאמצעים השונים

 

חיתוך בכבל יהלום

לא אלגנטי ונוצץ כמו שזה נשמע. כבל יהלום עשוי ממתכת והוא מורכב בחלקו משבבי יהלום. יהלום הוא החומר החזק ביותר בטבע, וניסור באמצעות כבל יהלום הופך את עבודת החיתוך למדויקת ויעילה ככל האפשר. כשבוחנים ומבררים  קידוח וניסור בטון מחיר, צריך לקחת בחשבון מהו תהליך הניסור.

למעשה, הכבל מורכב לאורך כל אזור הבטון שאנו רוצים לחתוך בצורה מעגלית, ולאחר מכן הוא מתחבר ומולבש על גלגלות ומנוע שמסובב את כבל היהלום. תוך כדי פעולת הניסור, מותז על הכבל שפע של מים כדי לשמור על טמפ' חיכוך נמוכה ולמנוע נזקים אפשריים לכבל היהלום.

 

חיתוך בטון עבה

חיתוך בטון עבה הוא סוג עבודה שאפשר להיתקל בו במסגרת עבודות באתרי בנייה. חיתוך בטון זה יוכל להתבצע בקלות ובהירות הרבה ביותר באמצעות חיתוך עם כבל יהלום. למה לא ניסור בטון יהלום רגיל? מיד בפסקה הבאה.

 

ניסור בטון

ניסור בטון היא הפרקטיקה הראשונה שבה משתמשים כדי לנסר קירות בטון. מלבישים את מסור החיתוך על גבי  מסילה לאורך קו החיתוך, מפעילים את המסור; שהוא דיסק ענק מסתובב, ועם תחילת הפעולה מפעילים את ברז המים שמחובר למערכת הניסור כדי לקרר את הדיסק במהלך פעולת החיתוך.

 

חיתוך טון יהלום

חיתוך בטון יהלום, ברמה שעדיין לא מצריכה שימוש בכבל יהלום היא באמצעות דיסק, כמו בניסור בטון שצוין בפסקה הקודמת, רק שהפעם דיסק הניסור, בדומה לכבל היהלום – מצופה בחלקו בשבבי יהלום שמשפרים את יכולת החיתוך והחיכוך עם הבטון ומזרזים את עבודת החיתוך.

 

יתרונות וחסרונות

היתרון המרכזי של ניסור עם כבל יהלום לעומת מסור יהלום לבטון הוא שאפשר להשתמש בכבל יהלום כדי לבצע חיתוכי בטון מתחת למים. זאת בזכות המנוע שנמצא מעל מפלס המים ולא צריך להירטב, בניגוד למסור יהלום.

 

להניח את המסילה וסיימנו

כפי שניתן להבין ממאמר זה, יש שתי כלים עיקריים שמשתמשים בהם. ניתן להשתמש בהם למספר פעולות חיתוך שונות, אך בהסתכלות רחבה יותר ניתן להבין שבאמצעות חיוך עם מסור וכבל אפשר להשיג את כול צורות ודפוסי החיתוך בבטון שנאפשר להזדקק להם במסגרת העבודה.

המכנה המשוף המרכזי הוא שבשתי שיטות אלו צריך להשתמש במקור מים ולחברו למערכת כדי לשמור על טמפרטורה נמוכה של אמצעי החיתוך ובכך למנוע נזקים שיכולים להתפתח. החשוב ביותר בכל הנוגע לעבודות אלו הוא להזין את בעל המקצוע המנוסה ביותר.

מסור

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע