נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

במה כרוך איתור נזילה סמויה?

זיהוי דליפה נסתרת

במקרים מסוימים יש לנו נזילה סמויה, כזו שאנו לא רואים בעיניים, אך יש לה סימנים ועקבות שאפשר לזהות. בעבר, טיפול בנזילה כזו ותיקון הצנרת היה כרוך בשבירת קירות כדי למצוא את מקור הנזילה, מה שהיווה למעשה מיני שיפוץ והיה כרוך בהרבה כאבי ראש ובהוצאות כלכליות כבדות. כיום, בשנת 2023, יש שיטות מתקדמות ביותר לאיתור המקור של הנזילות הללו באופן יעיל ומהיר, וכך קל לדעת לאן בדיוק צריך לגשת כדי לטפל בנזילה. אז מה עושים ואיך? המשיכו לקרוא ותגלו!

 

איך נגלה נזילה סמויה?

כמו שאתם בטח יכולים להבין מהשם שלה, נזילה סמויה היא נזילה שאנו לא רואים בעיניים. השאלה הראשונה שעולה לנו היא איך נזהה נזילה כזו? איך נדע שיש לנו בעיה? אז יש כמה דרכים לגלות שיש לכם נזילה סמויה בבית. הדרך הראשונה היא מעקב אחרי חשבון המים שאתם משלמים. באופן כללי, חשוב וכדאי להיות ערים ומודעים לכל החשבונות שאנו משלמים.

אם זיהיתם קפיצה חריגה בחשבון המים שלכם, סביר מאוד שיש לכם נזילה סמויה שגורמת לבזבוז אדיר של מים ולגדילה פתאומית בחשבון המים. כדי להיות בטוחים שמדובר על נזילה, תוכלו לסגור את כל ברזי המים בבית שלכם, וגם את השיבר הראשי. עכשיו בדקו את מצבו של מונה המים. אם המונה ממשיך לעלות, אז יש לכם נזילה סמויה בבית.

לזהות דליפה נסתרת

איך נאתר את הנזילה הסמויה?

כפי שציינו, יש כיום שלל אמצעים מתקדמים לאיתור הנזילות הסמויות. אבל כאן חשוב להגיד, לא כל אינסטלטור בבת ים יודע לעבוד עם האמצעים המתקדמים הללו ולאתר את הנזילה. כדי שהאיתור יהיה מקצועי, מהיר, ומדויק, ולא סתם מישהו שבא לעשות עליכם כסף, אנו ממליצים להיעזר בשירותי מומחים. אפשר למשל לפנות לחברת תרמו פרו אינסטלטור מומחה, שיש לה הרבה ניסיון בתחום.

 

האמצעי הראשון – מצלמה תרמית

מצלמה תרמית היא מצלמה מיוחדת, שהתמונה שהיא נותנת לנו משתנה על פי הטמפרטורה בכל אזור שאותו היא מצלמת. כאשר אנו מבחינים בתמונה שישנו אזור קר ביחס לאזורים האחרים, אנו מבינים שכנראה שזה האזור של הנזילה. ההסבר פשוט מאוד – אזור לח פולט פחות אנרגיית חום, וזה נקלט במצלמה.

מצלמה תרמית

האמצעי השני – מכשיר אקוסטי

כיום ישנם מכשירים אקוסטיים מתקדמים שמאפשרים להאזין לצליל שהמים יוצרים. הצליל של מים שזורמים בתוך צינור שונה כמובן מהצליל של מים שמטפטפים בתוך הקיר, וכך בעצם איש המקצוע 'עוקב' אחרי הצלילים ומצליח לאתר את מקור הנזילה.

 

סיכום

קודם כל חשוב מאוד להיות ערניים לחשבון המים שלכם, ולראות שאתם לא משלמים סתם סכומים גבוהים. בנוסף, ברגע שיש לכם רטיבות על אחד הקירות בבית, כדאי לבדוק את העניין לעומק. נזילה סמויה היא תקלה שאסור להזניח, וכדאי להיעזר בשירות של אנשי מקצוע מעולים, כמו החבר'ה של תרמו פרו.

זיהוי דליפה נסתרת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע