נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהי אסתטיקה דנטלית?

דנטל מדיקל סנטר

ההתפתחות של ענף רפואת השיניים, מאפשרת מחקר גדול יותר של סוגי טיפולים שונים והפצתם לשוק. אחד התחומים שהתפתחו כתוצאה מכך בשנים האחרונות, והפך לתחום נגיש ופופולארי, הוא תחום האסתטיקה הדנטלית. במאמר הבא נבין לעומק מהו התחום הזה.

 

אסתטיקה דנטלית – מה זה אומר?

הרצון של אנשים לשמור על הנראות הקבועה של חלל הפה שלהם במצב אופטימלי, יחד עם התפתחות ענף רפואת השיניים, הולידו את תחום האסתטיקה הדנטלית. תחום זה מתייחס לטיפולים השונים שניתן לבצע על מנת להעניק מראה נקי וצחור יותר לשיניים, תוך כדי שמירת הבריאות של חלל הפה.

ישנם מספר בעיות שיניים שאסתטיקה דנטלית יכולה לענות עליהן. בין היתר מדובר על שינוי פיגמנט השן באופן משמעותי והיווצרות כתמים קבועים. קיימים מספר טיפולים הנפוצים בעולם האסתטיקה הדנטלית, כמו הלבנת שיניים וציפוי חרסינה לשיניים.

 

מי מבצע?

טיפולים בתחום האסתטיקה הדנטלית אינם שונים משאר הטיפולים הניתנים בענף רפואת השיניים. את הטיפולים הללו יכולים לבצע מי שהוסמכו כרופאי שיניים, עברו את הבחינות הנדרשות של משרד הבריאות והוסמכו על ידי המדינה, כמו הרופאים של דנטל מדיקל סנטר. טיפולים מסוימים עלולים לגרום לנזק בחלל הפה, ולכן חשוב שיבוצעו על ידי איש מקצוע.

 

הלבנת שיניים

זהו הטיפול המוכר ביותר ככל הנראה בתחום האסתטיקה הדנטלית. ההלבנה יכולה להתבצע במספר שיטות. בשיטות שמבוצעות על ידי רופא, משתמשים בעיקר במי חמצן. מינון נכון של מי חמצן, אותו מכיר רופא השיניים, יביא לתהליך ההלבנה הרצוי. בנוסף, טיפולים הכוללים חשיפה ללייזר יכולים להאיץ את מהירות ההלבנה.

ניתן לבצע גם הלבנה ביתית. טיפול זה יתבצע בעזרת סד וחומר מלבין. ההלבנה הביתית יכולה להתאים למי שלא סובל ממצב חמור של שינוי בצבע השן, או למי שסובל מכמות קטנה של כתמים. מומלץ לעבור הליך זה יחד עם רופא, שכן שימוש לא נכון בחומרים המלבינים יכול להסב נזק לשיניים.

 

ציפוי חרסינה

דרך נוספת לשמור על הצבע הלבן של השיניים היא ציפוי שלהן בחרסינה. ציפויים אלו הם קטנים ודקים. רופא השיניים מצמיד אותם לשיניו של המטופל בהליך פשוט המתבצע במקום.  ההליך לא לוקח זמן רב ואינו נחשב לכואב. טיפול בציפוי חרסינה יכול להתבצע גם על שן אחת בלבד, או על השיניים שנחשפות בעת החיוך. ציפוי החרסינה יוצר גוון אחיד בין כל השיניים המצופות, אך פרט לכך יש לו גם יעילות במקרים רפואיים, כמו שחיקה של השיניים וחוסר סימטריה בין שיניים.

 

פה אסתטי נגיש מתמיד

תחום האסתטיקה הדנטלית הופך לנגיש מתמיד בעת הזאת. בעיות בצבע של השיניים או כתמים המצטברים על השן הפכו לעניין פתיר בצורה פשוטה. היכולת להגיע למצב בו אנו מרוצים מנראות הפה היא קרובה מאי פעם, באמצעות טיפולים נגישים וקלים כמו הלבנות השיניים וציפוי חרסינה. התייעצות עם רופאי שיניים מומחים תאפשר לכם להבין איזה פתרון דנטלי מתאים לכם.

דנטל מדיקל סנטר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות