נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

לאיזה תארין נדרשת בגרות בפיזיקה?

תואר בפיזיקה

לא כולם מצליחים לסיים את תקופת הלימודים בתיכון עם בגרות 5 יחידות בכל התחומים, ואפילו יש כאלה שלא יסיימו כלל עם תעודת בגרות מלאה אלא חלקית. לכן יש אנשים שישלימו את הבגרויות החסרות בשלב מאוחר יותר בחייהם, בדרך כלל אחרי השירות הצבאי, או שיהיו כאלה שרק יצטרכו לחזק את הציון במקצועות מסוימים על מנת להתקבל ללימודי אקדמיה מסוימים שתנאי הסף שלהם דורשים זאת.

 

תמיד יש זמן להשלים או רק לגשר על הפערים.

הרבה מאוד אנשים צעירים חולמים ללמוד לימודי תואר ראשון במקצוע מסוים שדורש מהם רף מאוד גבוה. כדי לעמוד ברף הגבוה שמבקשות האוניברסיטאות או המכללות השונות להשכלה גבוהה, על הסטודנטים העתידיים לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים, כמו למשל 5 יחידות במקצועות הראליים.

הרבה פעמים, סטודנטים רבים חייבים לעשות שיפור בגרויות כדי לעמוד ברף ובקריטריונים המבוקשים. לדוגמא, כדי להיכנס ללימודי הנדסת חשמל באוניברסיטה ידועה, ממוצא הבגרויות חייב לעמוד על 97 פלוס, לא כולל את העובדה שבמקצועות המתמטיקה חובה שיהיו 5 יחידות, כאשר כל זה לא כולל את הציון של הפסיכומטרי שגם כן חייב להיות גבוה. אם כן מי ששואף להתקבל ללימודים גבוהים בתארים אלו חייב לעמוד בדרישות המקובלות של אותה המכללה או של האוניברסיטה.

מי שמאמין לא מפחד, את האמונה לאבד…

הרבה אנשים שרוצים ללמוד באקדמיה ללימודים גבוהים, נאלצים להתמודד עם שיפור או השלמת בגרויות שזהו שלב הכרחי שכן בלעדיו הם לא יכנסו ללימודים. זהו השלב האחרון, הדחיפה האחרונה לקראת השגת החלום שהוא כמובן תואר ראשון במקצוע מכובד שיש לו דרישה בשוק העבודה.

נכון שלעיתים מגיעים לשלב הזה די עייפים ואף רבים חוששים מפני הלימודים העתידיים. הפחד נובע מאינטנסיביות כמו שהייתה נהוגה בבית הספר התיכון, כל יום לקום בבוקר ולחרוש עד אין סוף… אך השלמת בגרות בפיזיקה או שיפור ציון במתמטיקה 5 יחידות במוסד ייעודי לכך, לא שואב אנרגיות רבות כמו בבית הספר, ההיפך הוא הנכון, בדרך כלל, בגלל שמדובר בלימודים די קצרים ומהירים, רוב הסטודנטים בשלב הזה דווקא מוצאים את עצמם נהנים בתקופה זאת וכן, הרבה יעידו שזה רק פתח להם את התיאבון לעוד.

 

לסיכום

השלמת בגרויות או שיפורן, לא מצריך מהסטודנט הלומד איזושהי הסתגלות למציאות חדשה או אינטנסיביות יום יומית, אלא, צריך להבין מראש לאן נכנסים – תקופה קצרה מאוד בלימודים מהירים מאוד שאת הבסיס אליהם כבר יש לסטודנטים מבית הספר התיכון, ולכן לימודי השלמה אלו הם רק תגבור שצריך לעבוד מעט כדי לקבל את התוצאה הסופית שהיא קבלה ללימודים גבוהים.

המכללות שבהם ניתן לעבור בהן לימודי השלמה או חיזוק, הם בדרך כלל מוסדות שכוללות מאות סטודנטים ממגוון רחב של אוכלוסיות החברה וממגוון רחב של גילאים ולכן זו היא גם הזדמנות נהדרת למציאת חברים.

תואר בפיזיקה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים