נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהו שער הזהב ועל פי מה הוא נקבע

מהו שער הזהב ועל פי מה הוא נקבע

השקעה בזהב הפכה להיות עניין שבשגרה בשנים האחרונות. שכן, משקיעים רבים הכירו ביתרונות שלו ובמחירו שכמעט ולא השתנה לאורך השנים. מי שטרם הכירו בעובדה זו, צריכים לעצור את הכול ולקרוא ברגעים אלו ממש את השורות הבאות, כדי שיתאפשר להם לגלות מקרוב את שער הזהב והדרך שבה הוא נקבע בכל יום מחדש.

 

תכירו את שער הזהב

אם אתם חדשים בתחום הסחר, כדאי שתדעו ששער הזהב הוא לא שער פיזי, כמו זה שאפשר לראות בכניסה לבתים ומבנים יוקרתיים. כשאומרים "שער הזהב", מתכוונים לשוויו של הזהב בהתאם למצב השוק הכללי. ממש בדומה לשער הדולר ושער היורו, מושגים שסביר להניח ששמעתם בעבר.

תכירו את שער הזהב

איך נקבע השער?

שער הזהב נקבע בהתאם לשורה ארוכה של גורמים שמשפיעים עליו, לדוגמא:

  • שיעור הריבית
  • ביקוש גבוה לתכשיטי זהב
  • אינפלציה או דפלציה
  • גיאופוליטיקה ועוד

כך שאפשר לומר ששער זה עשוי לעלות במצבים שבהם יש ביקוש רב לתכשיטים או כשיש אינפלציה. חשוב לציין שתוכלו לבדוק בכל רגע נתון את שער הזהב בהתאם למחירי האונקיה, בגלל שהוא נגיש ומעודכן באתרים שונים ברחבי הרשת. נדגיש שמשקיעים שרק נכנסו לתחום לאחרונה יכולים בתור התחלה להתעדכן במחירי הזהב לפי גרם או קילו.

 

מחיר הזהב זהה בישראל ובעולם?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות על ידי מתעניינים בתחום הזהב נוגעת לשוויו של הזהב בישראל ומחוצה לה. בחרנו להתמקד בשאלה זו במדריך הנוכחי, כי ברור לנו שיהיה לה ביקוש. נסביר בהזדמנות זו שמדד הזהב זמין בכל עת, במקומות שונים על גבי הגלובוס. כך שאפשר להבין מכך שהסחר בו אינו מפסיק לרגע. שכן, יש סחר פעיל באזורים שונים באסיה בזמן ששערי הזהב סגורים בארצות הברית. שוק הזהב מתעדכן בזמני אמת, כך שהסוחרים בו צריכים לבדוק אותו באופן קבוע, כדי לבחון אם חל שינוי משמעותי שמצריך את תשומת ליבם.

 

האם שווה להשקיע בזהב?

בהחלט. משתלם להשקיע בזהב, משום שהשער שלו נשאר יציב יחסית לדולר וליורו. אפשר לראות את העובדה הזו חיה ובועטת במעצמות כמו סין ורוסיה שמעודדות מזה שנים את ההחזקה בזהב. שכן, אלה יודעות שמדובר בהשקעה טובה שתשמור על ביטחונן הכלכלי במידה ויהיה משבר שיביא להיחלשות המטבעות המקומיים. כדאי שתכירו בדרכי ההשקעה המוכרות של המעצמות ושל אנשים פרטיים, אם מידע זה גורם לכם להתעניין בהשקעה בזהב:

  1. השקעה בתעודות סל
  2. רכישת מניות של חברות שעוסקות בשוק הזהב
  3. רכישה של מטילי זהב או מטבעות ועוד

 

מילים אחרונות לסיום

שער הזהב הוא המדד שקובע את הסכום שבו הזהב ייסחר במקומות שונים ברחבי העולם. שער זה נקבע לפי קריטריונים שונים שהוצגו לעיל. מי שמתעניינים בסחר בזהב, צריכים להכיר במידע בסיסי זה, שיאפשר להם להיכנס לאט – לאט לתחום ולהשקיע בו בחכמה.

האם שווה להשקיע בזהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא השקעות