נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מיהו עו"ד ליטיגציה ומתי תזדקקו לו?

עורך דין ליטיגציה

ליטיגציה היא תחום בעולם המשפט המתייחס להופעה וייצוג לקוחות בפני בית המשפט. ליטיגטור הוא עורך דין המומחה בהצגת התיק שלכם לבית המשפט. בבית המשפט יש דרך מיוחדת להצגת טיעונים וליטיגטור מתמחה בזה. פעמים רבות התיק שלנו בכלל לא מגיע לבית המשפט, ובמקרים כאלה יספיקו לנו עורכי דין המתמחים בתחומים שלהם – מיסים, חוזים, משפחה וכד', אך כאשר התיק מגיע לדיון, נהיה חייבים להשתמש במיומנות של עורך דין ליטיגטור.

 

מיהו הליטיגטור?

הדימוי שלנו על עורכי דין, שמגיע מהסרטים והטלוויזיה, הוא שהם עומדים בפני בית המשפט וטוענים טיעונים. מאידך יש גם עורכי דין שלא רואים את בית המשפט מדי יום, אלא עסוקים יותר בניהול משאים ומתנים, עריכת חוזים, יעוץ משפטי ועוד. בשביל לעמוד בפני בית המשפט יש צורך במיומנות מיוחדת שתמצאו אצל עורך דין ליטיגציה.

חוֹק

ליטיגטור מומחה

במדינות שונות ישנה הבחנה ברורה בין עורך דין המוסמך ומאושר להופיע בפני בית המשפט ובין עורך דין המוסמך לייעוץ.  בישראל אין המצב כך, ויכול להיווצר בלבול, כיוון שכל עורך דין מורשה להופיע בפני בית המשפט בישראל. מדוע נעשית ההבחנה הזאת במדינות אחרות? ומדוע ההבחנה הזאת קיימת הלכה למעשה גם אצלנו? כיוון שהליטיגציה דורשת יכולות אישיות מאוד ספציפיות. יש בליטיגציה מעולמות הפרפורמנס, היא דורשת כריזמה וביטחון בשילוב של צניעות וענווה בכדי לעמוד בלחצים של הופעה ב"שידור חי".

 

למה צריך ליטיגטור מומחה?

לכאורה כל עורך דין טוב בקיא בחוק ויכול לטעון טיעונים בבית המשפט, אבל במציאות לאופן שבו אנחנו טוענים יש ערך בפני עצמו. פעמים רבות, ובטח בישראל, החוק עצמו יכול להיות נתון לפרשנות כזאת או אחרת, ועל הליטיגטור לשכנע את השופט שהפרשנות שלו את החוק היא הפרשנות הנכונה ולא הפרשנות של הצד שמנגד. עליכם לדעת שדימוי של החוק ככתוב בסלע ומוחלט, הוא רחוק מהמציאות, ואתם צריכים מומחה שירתום את החוק לטיעון שלכם.

 

מתי תזדקקו לשירותים של עורך דין ליטיגציה?

עורך דין ליטיגציה יידרש לכם במספר מקרים. הראשון הוא המובן מאליו, כאשר התיק שלכם מגיע להתדיינות בבית המשפט. במקרה כזה אין התלבטות, תהיו חייבים מומחה לאומנות הטיעון שיציג את המקרה שלכם באור הנכון בבית המשפט. אבל זה לא המקרה היחיד. בכל סכסוך בעל מאפיינים משפטיים, בו יש שני צדדים, עורך דין ליטיגציה יוכל לעזור לכם באופן משמעותי. בבוררות מסחרית, או בוררות משפחתית תוכלו להיעזר בליטיגטור טוב. בנוסף גם אם אתם עומדים בפני משא ומתן מורכב מסחרית, ליטיגטור טוב יוכל להטות את הכף.

 

סיכום

הליטיגציה היא תחום במשפט שכמעט ולא נלמד בלימודי המשפטים. עורכי הדין לומדים את החוק על בוריו, אבל כמעט ולא מתאמנים על אומנות הטיעון. הליטיגציה דורשת אימון וכישורים אישיים, כריזמה וקור רוח. יכולת אלה לא תמיד נלמדות ולא כל עורך דין ניחן בהם. אם אתם צריכים ליטיגטור לייצג אתכם ולטעון בבית המשפט, כדאי שתפנו לעורך דין ליטיגציה.

עורך דין ליטיגציה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,