נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

קיבלתם צו מבנה מסוכן? יש מי שיעזור לכם!

מסוכן, בניין

צו מבנה מסוכן מונפק ע"י מהנדס בניין לאחר בדיקה יסודית של מעטפת הבניין, המצב המבני והשלדי שלו. את הצו מנפקת העירייה, כאשר היא גם אותו גוף אשר שולח את מהנדס הבניין לבדיקת המבנה. אם קיבלתם צו מבנה מסוכן, חשוב להכיר את ההשלכות הכרוכות בנושא.

צו מבנה מסוכן, משמע צו אשר מונפק ע"י העירייה וגורס כי בניין נתון מהווה סכנה לציבור וכן לדיירים המאכלסים אותו. בתוך כך, לדיירים ניתנת מסגרת זמן שבמהלכה יהיה צורך לבצע אי אלו תיקונים שונים על מנת שיהיה ניתן להסיר את הצו. בעוד שהעירייה ממנה מהנדס בניין שבאישורו מונפק הצו, גם התיקונים עצמם צריכים להתבצע באמצעותו של מהנדס וכן קבלן שיפוצים. לקבלת ייעוץ מקצועי מהחברה למבנים מסוכנים לחצו כאן או המשיכו לקרוא.

 

מה חשוב לדעת על צו מבנה מסוכן?

בישראל ובמדינות מתוקנות באופן כללי, קיימת בקרה מתמדת על כל הנושא של תחזוקת בניינים ישנים. כאשר מדובר על צו מבנה מסוכן, המשמעות היא שהתיקונים צריכים להתבצע על ידי הדיירים, בעוד שכלל התהליך יצריך גם לא מעט בירוקרטיות שונות מול העירייה. בהיבט הזה, חשוב יהיה לבחור נכון את אנשי המקצוע שילוו אתכם בתהליך שיקום המבנה.

תהליך שיקום המבנה אינו כולל רק את השיפוצים עצמם, שכן תהליך זה מאופיין בלא מעט בירוקרטיות. הבירוקרטיות, הטפסים וההתנהלות מול גופים שונים יכולים להצריך לא מעט זמן ומשאבים מהדיירים. וכאן נכנסות לתמונה חברות פרטיות שעוסקות בתחום של הסרת צו מבנה מסוכן.

צו בנייה מסוכן

הסרת צו מבנה מסוכן – סיוע מאת חברה פרטית

ישנן בשוק לא מעט חברות אשר עוסקות בתחום של שיקום מבנים מסוכנים, לרבות הסרת צו מבנה מסוכן. יחד עם זאת, ההיצע הגדול של חברות פרטיות לא בהכרח אומר שכל חברה מסוגלת לספק לכם שירות מקצועי ויעיל שיחסוך לכם אנרגיה ומשאבים יקרים. ולכן חשוב יהיה לבחור בחברה הנכונה לסוג השיקום.

כל חברה עשויה להתמחות בסוגי שיקום מבנים אחרים, מה שחשוב יהיה לבדוק מראש. למשל, בעוד שחלק מהחברות עוסקות בעיקר בעיבוי וחיזוק עמודי בניין ישנים, חברות אחרות יכולות להתמחות בתחום של חיזוק אריחים רופפים במעטפת הבניין, איטום מבנים וכו'.

 

לבסוף, מהן ההשלכות של אי-הסרת צו מבנה מסוכן?

כאמור, צו המבנה המסוכן מונפק ע"י העירייה, מה שאומר שאתם מחויבים ע"פ החוק לנקוט באי אלו פעולות כדי להסירו. במקרים בהם דיירים מחליטים משום מה להתעלם מהצו, אותם דיירים יהיו חשופים לנקיטת צעדים משפטיים מצידה של העירייה. חשוב לציין, במקרים רבים מוטלים גם קנסות על הדיירים, מה שממש לא משתלם בטווח הקצר או הארוך.

בסופו של דבר, חשוב להבין שאם קיבלתם צו מבנה מסוכן, זה אומר שסביבת המגורים שלכם אינה בטוחה. במילים אחרות, הפעולה הזאת של הסרת הצו אי הכרחית לא כי החוק מחייב אתכם, אלא כי אתם רוצים לחיות בבטחה. אם קיבלתם את הצו, נקטו בצעדים הנדרשים וצרו קשר עם חברה פרטית שתשלח אליכם מהנדס בניין מומחה.

בִּניָן

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוצים ובניה