נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך ניתן לשמור ולהאריך את חיי המצבר 

להאריך את חיי הסוללה

מצבר המכונית הוא ליבת מערכת החשמל ברכב, ותקינותו הכרחית להתנעה ולתפקוד שוטף של כלי הרכב. עם הזמן, המצבר עלול להיחלש ולאבד מיכולתו לספק זרם חשמלי יציב לרכיבי הרכב השונים. מה ניתן לעשות כדי לשמור ולהאריך את חיי המצבר של המכונית?

 

בדיקת מצב המצבר

מומלץ לבצע בדיקה תקופתית של מצב המצבר במוסך או בתחנת שירות. הבודק יכול לקבוע האם יש בעיות בתאי המצבר, במתח שהוא מסוגל לספק, ובכלליות מצבו. בהתאם לתוצאות, ניתן יהיה לטפל – לנקות את המצבר, לטעון אותו מחדש, או אף להחליף במצבר חדש. במקרה של החלפה יש שירות של מצברים עד הבית.

מצב הסוללה

טיפול במצבר לפי הוראות היצרן

מומלץ לפעול לפי ההוראות של יצרן הרכב בנוגע לתחזוקה נכונה של המצבר ושל מערכת החשמל. לדוגמה, במקרה של רכב שלא בשימוש לתקופה ממושכת יש לנתק את המצבר או להשתמש במטען מצברים. כמו כן, יצרני רכב ממליצים מתי להחליף מצברים בהתאם לגיל המצבר ומצבו.

 

שמירה על ניקיון המצבר וחיבוריו

יש לוודא כי פני המצבר והחיבורים למצתים נקיים מחלודה ומשיירי חומצה. אפשר לנקות בעדינות במברשת ובספריי מתאים. חלודה ולכלוך עלולים לפגוע ביעילות החיבורים החשמליים ולגרום לנזילת זרם. אם המצבר אינו מתפקד אפשר להחליפו באמצעות מצבר עד הבית בנתניה.

 

שימוש במטען מצברים

כאשר הרכב לא בשימוש לתקופות ארוכות, כדאי להשתמש במטען מצברים שידאג לשמירת טעינה מלאה של המצבר בכל עת. ירידת המתח במצבר לאורך זמן עלולה לפגוע בביצועיו. המטען מונע זאת.

 

הקפדה על אי שימוש בצרכני חשמל לאחר הדממת המנוע

יש להימנע ככל האפשר מלהשאיר מכשירים הצורכים חשמל דלוקים לאחר הדממת המנוע, כגון תאורת פנים, נגן מוזיקה וכד'. הדבר עלול לרוקן בהדרגה את המצבר. יש לכבות הכול לפני יציאה מהרכב או הדממת המנוע.

 

טיפול בסוללת ההתנעה

בנוסף למצבר עצמו, יש לתחזק גם את סוללת ההתנעה שאחראית על אספקת הזרם להתנעת המנוע. ירידה בכוחה תקשה על התנעת הרכב. מומלץ לבדוק את הסוללה אחת ל-3 שנים ולהחליף במידת הצורך.

 

שימוש במצבר מקורי או איכותי

עם הצורך בהחלפת המצבר, חשוב לרכוש מצבר איכותי העומד בתקני הרכב שלכם. מצבר לא איכותי עלול להיות נחות ופגיע לדליפות, תקלות וקצרים. יש להעדיף מצבר מקורי או לפחות ממותג מוכר ומהימן.

 

שמירה על טמפרטורת המצבר

יש להקפיד שהמצבר לא ייחשף לטמפרטורות קיצוניות – הן קור עז והן חום כבד. חשיפה ממושכת לטמפרטורות גבוהות או נמוכות עלולה לפגוע ביעילותו. לכן מומלץ שלא להחנות את הרכב לאורך זמן בתנאי מזג אוויר קשים, ולאחסן במידת האפשר במוסך או מקום מקורה.

 

הימנעות מהנעה חוזרת ברצף

אל תנסו להניע את המנוע שוב ושוב ברצף אם הוא לא נדלק. כל ניסיון התנעה צורך זרם מהמצבר ומרוקן אותו במהירות. במקום זאת, יש לבדוק מה הבעיה לפני ניסיונות חוזרים ונשנים.

 

טיפול במצבר לאחר קפיאה

אם המצבר היה חשוף לקפיאה בטמפרטורות של מתחת ל-0 מעלות והוא אינו מצליח להניע את הרכב, אין לנסות לקפץ את המכונית או לגרור אותה. יש להמתין שהמצבר יפשיר לחלוטין לפני ניסיונות הנעה חוזרים. ניתן להאיץ את ההפשרה בעזרת חיבור למטען.

להאריך את חיי הסוללה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
איך נשמור ביחד על כדור הארץ
איך נשמור ביחד על כדור הארץ

שמירה על כדור הארץ היא אחת מהאתגרים הגדולים שאנו ניצבים מולם בעידן הנוכחי. עם עליית טמפרטורות החממה, החימום הגלובלי

ניתוח ירך
4 טיפים להתאוששות מניתוח ירך

התאוששות מניתוח ירך יכולה להיות מורכבת, היא דורשת מחוייבות והשקעה בשביל שהניתוח המורכב יצליח. לכאורה לאחר הניתוח הבעיה נפתרה,