נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

3 דברים חשובים שחובה לעשות לפני מיתוג סופי של העסק

מיתוג העסק הוא הלכה למעשה בריאת דימוי חדש שמטרתו להיות מזוהה באופן אסוציאטיבי עם העסק והמוצר אותו בית העסק משווק.

בשל כך, יש להשקיע מחשבה רבה במגוון היבטים הנגזרים ממושג העל הקרוי מיתוג עסקי.

היבטים אלו כוללים את בחירת שם העסק, עיצוב הלוגו ויצירת השפה העיצובית שתלווה את העסק בכל פרמטר חזותי הנוגע אליו.

 

מיתוג עסקי – מהו

המושג מיתוג עסקי מתייחס לפעולות הנעשות ביחס לכלל האלמנטים החזותיים של העסק. לדוגמה, אדם אשר מקים בית קפה יידרש לבחור שם מסוים לבית הקפה שלו, לבחור לוגו שיהווה סימן זיהוי של בית הקפה כלפי הקהל הרחב ולעצב את התפריטים, המפות, הריהוט, הקירות ומארזי המשלוחים של בית הקפה.

תפקיד המיתוג העסקי הוא לא רק לבדל את בית העסק מבחינה חזותית, אלא לייצר בקרב הציבור תחושה מסוימת בעת המפגש עם בית העסק. ניתן לשים את האצבע על 3 אלמנטים שחשוב לתת עליהם את הדעת בטרם החלטה על מיתוג סופי של העסק.

 

1 – בחירת שם העסק

השלב הראשון והקריטי ביותר בהליך המיתוג העסקי, הוא בחירת שם העסק. בחירת שם תשפיע על הלוגו ועל מידת היכולת לשלוט באיפיון של בית העסק. בחירת שם צריכה להתבסס על מספר כללים:

  1. הכלל הראשון הוא הימנעות מדמיון לשמו של עסק מוכר אחר.
  2. הכלל השני הוא יצירת שם קליט ולא מסובך להיגוי.
  3. הכלל השלישי הוא התאמה של שם העסק לתחום העיסוק של העסק.

בכל הקשור להתאמת שם העסק לתחום העיסוק, ראוי לציין כי ישנם בתי עסק ששמם הוא מילה מומצאת ואין פסול בכך. לעומתם, ישנם בתי העסק ששמם מבוסס על מילה מזוהה בודדת או צירוף מילים מזוהות. בשני המקרים, רצוי שהשם הנבחר לא יהיה מזוהה עם תחום עיסוק השונה מזה של בית העסק.

 

2 – איפיון נכון של תחום העיסוק

חלק מהליך מיתוג נכון של בית העסק הוא איפיון תחום העיסוק על פי מדד של נגישות עיצובית. כך לדוגמה, משרד עורכי דין אשר ירצה לאפיין את עצמו כעסק יוקרתי, יידרש לשדר תחושה של יוקרה באלמנטים החזותיים שלו. לעומתו, חנות למוצרים למסיבות וימי הולדת, תידרש לשדר תחושה קלילה, עממית וצבעונית.

 

3 – בחירת לוגו ופונט מוביל

הליך המיתוג דורש בחירת לוגו, אשר יאפיין את בית העסק בקרב הציבור. בחירת לוגו היא תחום מורכב הדורש סיוע מצד גורם מקצועי העוסק בתחום התקשורת החזותית בצורה מקצועית. בנוסף, יש צורך לבחור בפונט מוביל שבו ייעשה בו שימוש בכלל רכיבי המיתוג הכוללים שימוש בטקסט.

 

מיתוג העסק – כך עושים זאת

ההחלטה על אופן מיתוג העסק, עשויה להשפיע רבות על מידת הצלחת העסק בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלו. נתוניו החזותיים של בית העסק הם בעלי השפעה רבה על הרושם המודע והלא מודע שייפתח כלפיו הלקוח הבא עמו במגע. משכך, רצוי להסתייע בשירותיו של מעצב גרפי בעל ניסיון וידע במיתוג עסקי.

מחשב נייד

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל