נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

טריקים שאתה חייב להכיר לקרן ההשתלמות שלך

צנצנת

כמעט לכל אדם עובד בישראל יש קרן השתלמות, אבל לא כולם מודעים לערך האמיתי שלה.

הקרן שימושית לא רק בגלל הטבות המס הרבות שלה, אלא גם בגלל הסטטוס הטווח הבינוני שלה.

קרן ההשתלמות יכולה להוות נכס כלכלי מדהים, ולכן כדאי להכיר כמה טיפים שימושיים.

 

4 טריקים חשובים לקרן ההשתלמות שלכם

  1. בחרו בעצמכם את הגוף המנהל

כעובדים עצמאיים קרן ההשתלמות תפתח באחריותכם ותוכלו לבחור את הגוף המנהל לפי העדפה אישית. מה ששכירים רבים לא מייחסים אליו חשיבות היא העובדה שגם כאשר מסגרת העבודה שלכם פותחת בשבילכם קרן עדיין יש לכם את האופציה לבחור את הגוף המנהל המועדף עליכם.

הבחירה בגוף המנהל חשובה מכיוון שבין החברות המנהלות קופות גמל ישנם פערים באחוזי התשואה, כאלו שהולכים ומתרחבים לאורך זמן. העברת הקרן מחברה אחת לאחרת פטורה ממס ועל כן הקרן לא תפגע, ותוכלו למצוא את עצמכם משלמים מעט יותר על מנת לצבור הרבה יותר.

על מנת לברר על האופציות השונות מומלץ לעשות השוואת מחירים ולבצע בחירה מושכלת. ישנם גופים משתלמים יותר לניהול הקרן, לדוגמא כלל קרן השתלמות.

 

  1. מינוף הקרן במקום משיכת כספים

בניגוד לכל מסגרת חיסכון אחרת, קרן השתלמות פטורה ממס על חסכונות שהצטברו במהלך השנים. ככל שהשנים עוברות הקרן ממשיכה לצבור עוד ועוד כסף וכל אגורה נשמרת בשבילכם ואין צורך לשלם מס.

על אף שהקרנות הוקמו מלכתחילה במטרה לשמש להוצאות הקשורות למקצוע השימוש בהם התרחב לקופת חיסכון לעובד. עקב התפיסה החדשה לפדות את הקרן כשהיא הופכת לנזילה יכולה להיות מפתה, במיוחד כשיש חוסר בכסף, אבל כדאי לשקול אופציה חלופית.

רוב הגופים המנהלים קרנות מאפשרים מינוף, כלומר לקיחת הלוואה כנגד הקרן שלכם, המאפשרת הלוואה של עד 80% מהכסף בריבית פריים מינוס וחצי. הלוואה זו שימושית הרבה יותר מפדיון הקרן, גם במקרה של צורך בכסף אך במיוחד למטרת השקעות.

 

  1. הפקדה מעל לתקרת ההפקדה השנתית (לעצמאיים)

לקרנות של שכירים ההפקדות נעשות על ידי מקום העבודה שלהם עד תקרת ההפקדה השנתית שזה הסכום שעד אליו ניתן להפקיד כסף עם פטור מס. עצמאים גם הם מוגבלים על ידי תקרת ההפקדה בהקשר לפטור ממס, אך הם בניגוד לשכירים יכולים להמשיך להפקיד כסף.

כל סכום שמופקד מעל תקרת ההפקדה השנתית יחויב במס, אך כן יקבל דחיית מס. דחיית מס מאפשרת לשלם את המיסים על ההפקדות הנוספות רק בעת משיכה מהקרן, וכך הקרן גדלה וממשיכה לצבור ריבית במשך הזמן עד שלרוב בשלב המשיכה פגיעת המס בקרן היא מינימלית.

 

לסיכום

קרנות השתלמות הן חלק מחייו של כל אדם עובד, ובעזרת ידע ושימוש חכם בהנחות וההטבות של הקרן כמו בחירת חברה נכונה, שימוש נכון בכספי הקרן, וניצול הנחות המס של הקרן, תוכלו לצבור הון אישי רב ופתור ממס.

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר