נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כיצד לזכות בפטור ממס הכנסה בישראל

פטור ממס הכנסה

סדרת כתבות מרתקת שעלתה לאחרונה למסך כחלק ממהדורת חדשות מוכרת, הובילה להתעניינות רבה בכל הנוגע לקבלת פטור ממס הכנסה. מצב זה הוביל אותנו לבדוק את העניין באופן מעמיק, כדי להעלות לרשת מדריכים מקיפים שיסייעו לכל מי שרוצה לקבל מידע מהימן ועדכני בנושא. המדריך הנוכחי הוא הראשון בסדרה. יצאנו בתור התחלה לבדוק איך תוכלו לזכות בפטור המיוחל ואנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את התשובה.

 

מה זה בכלל אומר?

יכול להיות שהגעתם אל המדריך הנוכחי לאחר ששמעתם כי תוכלו לחסוך הרבה כסף, אך אינכם יודעים בדיוק איך הדבר בא לידי ביטוי. אם כך, כדאי שתדעו שהפסקה הנוכחית פונה אליכם. שכן, נציין כעת בקצרה מה זה אומר לקבל פטור ממס הכנסה. נתחיל בכך שכל אזרח שחי במדינת ישראל צריך לשלם מס הכנסה על הכנסות שונות שיש בידיו.

הפטור המדובר מאפשר לאנשים מסוימים שלא לשלם את תשלום מס ההכנסה עבור ההכנסות שלהם. עכשיו, כשאתם יודעים במה מדובר, אפשר להמשיך אל הנושא שלשמו התכנסנו כאן היום – איך אפשר לקבל את הזכאות לפטור?

פטור ממס הכנסה

מי זכאים לקבל את הפטור?

את הפטור המיוחל יכולים לקבל מי שיש ברשותם כ – 90% נכות רפואית משוקללת לצמיתות או לתקופה שאורכת לפחות 6 חודשים. מדובר בעצם באחוזי נכות שניתנו על ידי מומחים שיושבים בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הם אלה שיכולים להעניק פטור ממס הכנסה לחולים. חשוב להוסיף בהזמנות זו שיש רשימה ארוכה של מחלות שצפויה להביא לקבלת הפטור המדובר, למשל:

  • סוכרת
  • סרטן
  • מחלות לב
  • מחלות ריאה
  • מחלות כבד והרשימה עוד ארוכה

 

חושבים שאתם זכאים לקבלת הפטור? צאו לבדוק את העניין!

ייתכן שקראתם את המידע שמופיע לעיל והבנתם שיש סיכוי שאתם זכאים לקבלת הפטור הדובר. אם כך עליכם לרכז את כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם שמעידים על כך שאתם חולים במחלה שמאפשרת לכם לקבל את הפטור. לאחר מכן, תצטרכו להגיש את המסמכים הללו בצירוף טופס 169 שמילאתם מתחילתו ועד סופו. את כל המסמכים יש להעביר אל הסניף של המוסד לביטוח לאומי שנמצא בקרבת מקום המגורים שלכם ולהמתין לקבלת הזמנה לוועדה רפואית.

פטור ממס הכנסה

כך תגלו אם אתם זכאים לפטור

הגשתם את הטפסים למוסד לביטוח לאומי? מצוין! בשלב זה אתם צריכים להמתין להזמנה שתישלח אליכם בהמשך (סביר להניח שתקבלו אותה תוך 30 יום לערך). הזמנה זו תאפשר לכם להגיע אל המוסד לביטוח לאומי, כדי להציג בפני הוועדה את מצבכם הרפואי. המומחים שימתינו במקום יקבעו את אחוזי הנכות המגיעים לכם. לאחר מכן, תגלו האם אתם זכאים לפטור.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרך שתאפשר לכם לזכות בפטור ממס הכנסה. נאחל לכם בהזדמנות זו שתכירו בזכויות שלכם תמיד ושתהיו בריאים.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים