נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

עילה לתביעת נכות כללית

עורך דין נכות כללית

תביעת נכות כללית מוגשת במקרה שיש נכות רפואית המונעת מהתובע לעבוד באופן מלא או חלקי, הגיל של התובע הוא מ-18 ועד גיל הפרישה ושההכנסות שלו נמוכות ב-60% מהשכר הממוצע במשק. באילו מקרים יש עילה לתביעת נכות כללית – על כך במאמר הבא.

 

עילה לתביעת נכות כללית

עילה לתביעת נכות כללית יכולה להיות כתוצאה ממספר גורמים. למשל, מתאונת עבודה. עובד שנפגע בעבודתו או בדרך אליה או בחזרה ממנה ומאבד את כושר עבודתו בשל נזקים בלתי הפיכים, יכול לאחר סיום קבלת דמי הפגיעה להגיש תביעה לנכות כללית בביטוח הלאומי. גם אדם שעבר תאונת דרכים וכתוצאה מכך איבד את כושר השתכרותו יכול לתבוע את הביטוח הלאומי, אך ההקצבה תקוזז מהפיצוי של ביטוח החובה שיש לתבוע על פי חוק הפלת"ד.

כמו כן, אנשים החולים במחלות כרוניות כמו סוכרת, קרוהן, בעיות נפשיות, סרטן וכד' יכולים להגיש תביעה מאחר והם ירדו במשרתם כתוצאה מהמחלה. לביטוח הלאומי יש ספר ליקויים בו מופיעים כל הליקויים המקנים אחוזי נכות שלפיהם נקבעת הקצבה. אדם עיוור לגמרי למשל, זכאי ל-100% נכות. בנוסף, אם החמיר מצבו של אדם כתוצאה ממחלה, ניתוח או פגיעה תהיה לו עילה להגיש תביעה לנכות כללית.

 

כיצד מוכיחים חוסר תפקוד ונכות?

על מנת שתהיה עילה לתביעת נכות כללית יש להיבדק אצל רופאים מומחים ולהביא מסמכים המעידים על הבעיות הרפואיות כמו בדיקות MRI, סי.טי או בדיקות דם. בנוסף, בדיקה של רופא תעסוקתי תקבע האם התובע מסוגל לתפקד בעבודתו או לא או האם הוא מסוגל לעבוד בעבודה המתאימה לכישוריו ולהשכלתו. ההמלצות של הרופא התעסוקתי הן לא פחות חשובות מהמלצותיהם של הרופאים. ביחד עם זאת, כדי להיות זכאי לקצבה יש לעמוד בכל התנאים.

 

מה אחוז הנכות שצריך על מנת לקבל קצבה מביטוח לאומי?

כדי להיות זכאי לקצבה יש לעמוד בתנאי ההכנסה, הגיל והנכות. את התביעה מומלץ להגיש בסיוע של עורך דין נכות כללית ולהעביר לביטוח הלאומי את כל המסמכים הרפואיים. לאחר מכן יש להגיע לוועדה רפואית שם בודקים את המבוטח ומחשבים את דרגת הנכות שלו. ליווי של עורך דין יכול להביא לתוצאות מקסימליות מכיוון שהוא מכיר את ההתנהלות של הוועדה ואת ספר הליקויים.

במידה וקובעים למבוטח 60% נכות ומעלה הוא זכאי לקצבה או 40% נכות כשיש מספר ליקויים ואחד מהם קיבל 25% נכות לפחות. במידה וקובעים דרגת נכות נקבעת וועדה נוספת עם עובדת סוציאלית במחלקת השיקום על מנת לאמוד את רמת התפקוד של המבוטח.

אם הוא מקבל מעל 50% נכות על תפקוד הוא יקבל קצבה. בשני המקרים ניתן לערער במידה ולא מקבלים דרגת נכות או דרגת תפקוד המזכה בקצבה. גם בעניין זה עורך הדין יסייע ולכן כדאי להיעזר בשירותיו.

 

תביעת נכות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,