נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

שיקום חייבים בהליך פשיטת רגל – היכן לקבל סיוע?

עורך דין פשיטת רגל

שקיעה בחובות עלולה לגרור סחרור כלכלי מתמשך ובלתי נגמר. בכדי לאפשר לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה, קבע המחוקק מספר אפשרויות להגעה להסדר חובות. בין האפשרויות הללו נמצא תחום פשיטת הרגל, אשר עבר שינויים רבים במהלך השנים. במידה והחובות מתחילים להצטבר אצלכם, כדאי לכם לדעת היכן ניתן לקבל סיוע

 

מהו הליך פשיטת רגל?

במידה ונקלעתם למצב של חובות מצטברים וסחרור כלכלי, חשוב לדעת כי מדובר במצב בר פתרון וזאת באמצעות אפשרויות הסדרי החוב השונים שהמחוקק קבע. בין ההסדרים הללו נמצא הליך פשיטת הרגל, במסגרתו החייב מגיע להסדר פריסת תשלומים עם נושיו, בהתאם ליכולתו הכלכלית, כך שלפחות חלק מסוים מחובותיו ייפרע.

ההיגיון העומד מאחורי הליך פשיטת הרגל הוא ההבנה כי אנשים רבים נקלעים לסחרור כלכלי ולמציאות של שקיעה בחובות לאו דווקא בשל כוונת זדון או התנהלות רשלנית, אלא לעיתים גם בשל מצבים שאינם נתונים לשליטתם, כמו מחלות ופציעות שונות. בסופו של דבר, יש לחברה אינטרס להשיב את החייב למעגל העבודה ולא להעמיק את הבור הכלכלי שלו.

 

מדוע הליך פשיטת רגל הוחלף בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

הליך פשיטת רגל נחשב להליך מיושן למדי, הכרוך בהתנהלות בירוקרטית מסורבלת. מלבד זאת, להליך פשיטת הרגל נדבקה סטיגמה שלילית, כאילו החייב מנסה לברוח מאחריותו, דבר שהביא לכך שאנשים רבים נמנעו מלהגיש בקשה לפתיחת הליכים.

כך, הליך פשיטת הרגל הוחלף במהלך שנת 2018 בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מתוך מטרה לחוקק חקיקה מודרנית, לצמצם את הבירוקרטיה ולייעל את התהליכים. בנוסף, הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי שם לדגש את שיקום החייב, כך שירכוש כלים להתנהלות כלכלית תקינה ואחראית ובכל, ייצא לדרך כלכלית חדשה ויצטרף למעגל המניע את כלכלת ישראל.

 

שיקום חייבים בהליך פשיטת רגל – היכן לקבל סיוע?

הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון, הוא הליך משפטי לכל דבר ועניין, המתנהל מול הנושים ומול לשכת הוצאה לפועל. על מנת לשמור על האינטרסים שלכם בצורה המיטבית ביותר ולהפחית בצורה ניכרת את ההגבלות והסנקציות הכלכליות השונות, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל מקצועי ומנוסה בתחום.

 

כיצד עורך דין חדלות פירעון יכול לסייע?

עו"ד חדלות פירעון הוא הגורם המקצועי המתאים ביותר להתנהלות מול הוצאה לפועל, כאשר הניסיון וההיכרות המעמיקה שלו את התחום, יכולים לסייע בייעול התהליך ושמירה על האינטרסים שלכם. עו"ד חדלות פירעון יעניק לכם שירותי ייעוץ וליווי משפטי מקיפים, החל משלבי הייעוץ הראשונים ובחירת אסטרטגיית הפעולה ועד קבלת הסדר חוב מלא או חלקי.

 

לסיכום

הליך פשיטת רגל עבר שדרוג רציני במהלך השנים ובמסגרתו גם הוחלף שמו להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במידה וצברתם חובות ואתם מרגישים שאתם לקראת סחרור כלכלי, חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד חדלות פירעון בהקדם, כך שיסייע לכם להגיע להסדר חוב אופטימלי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,