נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם מועדני חשפנות חוקיים בארץ?

מועדונים חוקיים

מועדוני חשפנות מהווים כבר זמן רב נושא למחלוקת ולוויכוחים במדינות רבות ברחבי העולם וגם בישראל. מעבר לעובדה שכיום הגישה היא שונה לחלוטין לגבי עירום מאשר בעבר, אנשים רבים מבקשים לדעת מה אומר החוק בשורה התחתונה. האם מועדוני חשפנות חוקיים בארץ? כל התשובות במאמר הבא!

 

האם מותר לעסוק בחשפנות בישראל?

בעוד בעבר העיסוק בחשפנות בישראל היה מקושר לעולם התחתון ולניצול נשים בניגוד לרצונן, כיום הגישה היא אחרת לחלוטין. חשפניות בתל אביב הן עניין נפוץ למשל, ורבות מהן עוסקות בתחום מתוך בחירה אישית שנובעת ממניעים אישיים או כלכליים.

חוקיות העיסוק בחשפנות היא תחום אפור במדינת ישראל, ובעוד אין חוק שאוסר את קיומם בצורה ישירה – חלק מהערים בוחרות להגביל את האישורים למועדונים שכאלו בתחומי השיפוט שלהן מסיבות שונות.

חשוב להבדיל בין מועדוני חשפנות ובין עיסוק בחשפנות במסגרת אירועים פרטיים, מכיוון שהאופציה השניה פחות "מושכת אש" ולמעשה לא מפריעה לאף אחד מבחינה חוקית.

הַפשָׁטָה

מה בעצם אומר החוק?

עד היום לא קיימת חקיקה מוגדרת לגבי חשפנות במדינת ישראל, ולכן בכל מקרה שאין התנגשות עם חוקים אחרים – העניין מותר מבחינה חוקית. חשוב לציין שכן יש חקיקה ברורה בישראל לגבי נושאים כמו זנות, תועבה, צניעות ופרטיות.

במסמך שהופק ע"י הכנסת בנושא, ישנה הכרה בשינוי הגישה העולמית כלפי עירום, ומצוין שם שרוב מדינות העולם כבר לא תומכות בגישות הכופות את הצניעות על נשים. לכן, הצגת עירום וחשפנות במסגרת מופעים שונים היא מקובלת יותר בימים אלו.

 

מהן הסיבות שבגינן מועדוני חשפנות מוגבלים בארץ?

למרות שאין חקיקה מוגדרת כנגד מועדוני חשפנות בארץ, ערים רבות בוחרות להגביל אותם בתחומיהן מסיבות שונות. במצבים כאלו בפועל מדובר בבחירה מקומית של העירייה, וזה מתאפשר מכיוון שמדובר בתחום אפור מבחינת החקיקה בישראל.      לשם הדוגמה, מועדון "הבורסה" היה מועדון חשפנות פעיל בעבר, והיה ממוקם ברמת גן.

לפני מספר השנים עיריית רמת גן הוציאה צו סגירה למועדון מסיבת חוסר התאמה לאופי המשתנה של האיזור. ואכן, בעבר איזור הבורסה שימש בעבר מקום לעיסוק בזנות ובחשפנות, אך עם התקדמות השנים החלה בנייה משמעותית במקום והוא הפך לאזור בילוי ועסקים ברובו.

 

מה השורה התחתונה?

השורה התחתונה היא שאין חוק המגביל את פעילותם של מועדוני חשפנות, ומצד שני אין כלל חקיקה המדברת על עיסוק בחשפנות. נראה שהעיריות והמועצות המקומיות מטפלות בעניין ע"פ ראות עיניהם ובהתחשב בגורמים שונים.

מעבר למועדוני החשפנות קיים עיסוק במופעי חשפנות פרטיים או באספקת חשפניות לאירועים שונים כמו מסיבות רווקים, ואין עם כך שום בעיה חוקית נכון לימים אלו. למרות שבעבר תחום החשפנות היה מזוהה עם ניצול נשים ועולם תחתון, היום מדובר במשהו אחר לחלוטין ואנו מוצאים בחורות רבות שבוחרות לעסוק בתחום מתוך בחירה אישית.

מועדונים חוקיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
איך נשמור ביחד על כדור הארץ
איך נשמור ביחד על כדור הארץ

שמירה על כדור הארץ היא אחת מהאתגרים הגדולים שאנו ניצבים מולם בעידן הנוכחי. עם עליית טמפרטורות החממה, החימום הגלובלי

ניתוח ירך
4 טיפים להתאוששות מניתוח ירך

התאוששות מניתוח ירך יכולה להיות מורכבת, היא דורשת מחוייבות והשקעה בשביל שהניתוח המורכב יצליח. לכאורה לאחר הניתוח הבעיה נפתרה,