נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי

loufre / Pixabay

קופת גמל היא אמצעי לחיסכון כסף לתקופות בהן אדם לא יהיה בעל הכנסה קבועה, לדוגמת הפנסיה. לקופה נכנסים הכספים במהלך החיים, המיועדים להיפדות רק לקראת המשך החיים, סביב זמן היציאה לפנסיה. עם זאת, לעתים, אנשים נדרשים לסכומי כסף גדולים בתקופה מוקדמת יותר של החיים לצרכים אחרים ומחליטים לפדות את הכספים.

כדי למנוע פדיון ומשיכות כספים חסרות אחריות ולעודד חסכונות וחשיבה כלכלית ארוכת טווח, קבעה המדינה מס גבוה על פדיון מוקדם של קופת הגמל. במאמר זה, נציג את המקרים בהם ניתן לקבל על כך החזרי מס.

 

תשלום מסים בגין פדיון קופת גמל טרם המועד החוקי

לאור רצון המדינה לעודד חסכונות וחשיבה כלכלית חכמה וארוכת טווח, נקבע מועד חוקי למשיכת כספי קופת הגמל. לעתים הנסיבות משתנות, ואנשים נדרשים למשוך את הכספים לפני המועד החוקי. בנסיבות אלה, פדיון קופת הגמל נחשב לא חוקי וגורר ניכוי מס בגובה 35% מגובה הקופה. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לקבל על כך החזר מס, מה שמהווה סכום כסף בלתי מבוטל.

 

הזכאים לקבלת החזר מס לאחר פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי

בתור התחלה, חשוב להדגיש כי משיכה מוקדמת של כספי קופת הגמל גוררת תשלום מסים כך או כך. ניתן לקבל במקרים מסוימים את הכסף בצורת החזר מס, אך מהלך זה מתבצע בדיעבד.

ניתן לקבל החזר מס לאחר פדיון קופת גמל מוקדם אם זכאים להקלות או פטור במס באופן כללי. כלומר, אם אדם הפסיק את עבודתו או זכאי להטבות מס המזכות אותו בפטור מתשלום מס, הוא יהיה זכאי לפטור מתשלום המס גם במקרה הזה ועל כן יוכל לבקש החזר מס על הפדיון המוקדם.

 

איך אפשר לקבל את החזר המס?

כדי לבדוק האם אדם זכאי עבור החזרי מס בגין פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי, יש להתחיל מלברר האם עומדים בקריטריונים השונים לקבלת פטור ממס בנסיבות אחרות. ניתן ואף רצוי להיעזר בשלב זה ביועץ מס או חברה מקצועית, אשר יבדקו את הקריטריונים השונים ויסיעו למצוא את הדרך לקבל את הסכום הגבוה ביותר שניתן.

 

מתי ניתן לקבל את החזר המס על פדיון קופת הגמל?

לעומת החזרי מס רגילים העוסקים בתשלום של כמה חודשים, מס על פדיון קופת גמל עוסק בסכום חד פעמי גבוה. ניתן להגיש את הבקשה עד ל6 שנים ממועד הפדיון, כשהתהליך זהה לתהליך הגשת בקשת החזרי המס "הרגילה". החישוב, במקרה זה, יתבצע בהתאם למספר החודשים בהם לא עבד/ היה זכאי להטבה האדם המבקש.

 

לסיכום

המס היורד בגין פדיון קופת גמל במועד מוקדם הוא גבוה ומהווה סכום משמעותי עבור המבקשים לפדות אותו. לכן, רצוי לוודא כי אתם מתייעצים עם מומחים ומקבלים חזרה את כספכם.

החזרי מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר