נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם כל אחד יכול לעשות סטנדאפ?

תעמוד

בכל משפחה יש את המצחיקן הזה שמשכיב את כולם מצחוק בארוחות משפחתיות, הולך עד הסוף עם בדיחה או יודע לעקוץ בדיוק בתזמון הנכון את אמא או אבא, עקיצה שזוכרים שנים קדימה. אותו אדם תמיד יתכבד בקלישאה "אתה חייב להיות סטנדאפיסט!". אך האם כל אחד יכול לבצע מופע סטנדאפ? במאמר זה ננסה לענות על השאלה.

 

מקצוע לכל דבר

כמו שכל אדם יכול לנסות לפתוח סתימה, אבל רק אינסטלטור יכול לבצע עבודות מורכבות, כך גם בדומה לסטנדאפ, וסליחה על ההשוואה הגרפית. כן, יש אנשים בעלי יכולת מובנית לספר בדיחות וניחנו בטיימינג קומי מעורר קנאה. אך חשוב להבין שמסעו של הסטנדאפיסט לא מסתכם בלעלות על במה ופשוט להיות. מדובר בריצת מרתון רצופת עבודה אינטנסיבית ואתגרים, הופעות לא מוצלחות ושכתובים של קטעים בהם הוא היה בטוח שיהיו הצלחה מסחררת. סטנדאפיסט הוא מקצוע לכל דבר, ואם החלטת שאתה רוצה לעזוב הכול ולהיות סטנדאפיסט עכשיו, כדאי להכיר כמה דברים לפני שאתה קופץ למים העמוקים הללו.

 

תכונות נדרשות

כאמור, לא מספיק להיות משעשע ויצירתי. ישנן תכונות קריטיות לצורך הצלחתו של כל סטנדאפיסט באשר הוא, תכונות שלא בטוח שאפשר לרכוש על הדרך. למשל, בסביבה הבטוחה של אנשים שהוא מכיר, יכול האדם להיות משוחרר ולספר בדיחות לקהל משוחד, כביכול, שכבר יודע למה לצפות ממנו. אך אחת התכונות החשובות של כל סטנדאפיסט היא ביטחון עצמי לעמידה מול קהל. תכונות נוספות הן כמובן כריזמה, יכולת ביטוי עצמי גבוהה, כושר אלתור תוך כדי תנועה וחשיבה חריפה.

 

לעמוד מול קהל- זה לא צחוק

אדם לא מיומן שאין לו ניסיון מול קהל יכול לחוות את החוויה כלא פחות מטראומתית. להופיע מול קהל אובייקטיבי שמצפה שתצחיק אותו בכל רגע נתון, לא ימהר להתמסר לזרועותיך בקלות. כאן נמדד הסטנדאפיסט במבחן אמיתי, היכולת להרגיש את הקהל, להבין מה לא עובד ולנסות לשנות ולשפר, ולהיפך- למצוא את נקודת החיבור מול הקהל ולמצות אותה עד למקסימום שלה.

 

כתיבה מקורית ובועטת

לצד היכולת להופיע ולבצע את הקטעים המקוריים שלו, הסטנדאפיסט נדרש להביא את טביעת האצבע והשקפת העולם שלו אל הקהל דרך הכתיבה. תהליך כתיבת סטנדאפ הוא מפרך, הכולל שכתובים ושינויים רבים עם כל מופע שעובר, הסקת מסקנות נחרצת וקריאה נכונה של השטח. כל סטנדאפיסט חייב להבדיל את עצמו מהאחרים ולהביא ערך מוסף משלו, אחרת אין למופע תכלית והוא עלול לאבד את הקהל במהירות.

 

התחייבות לטווח ארוך

כל מי שאכן רוצה להיות סטנדאפיסט בסופו של דבר, מוכרח להתמיד. מדובר במלאכה שיש לרכוש, כלים שיש ללמוד וניסיון שפשוט חייבים לצבור בדרך לבניית מוניטין של סטנדאפיסט טוב. לכן לא כל אחד יכול להיות סטנדאפיסט, אלא רק אחד שניחן בתכונות הנדרשות, שיכול ורוצה להתמסר לתהליך ארוך, בדרך לכבוש את במות הסטנדאפ השונות.

תעמוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
קוסם
כמה זמן אורך מופע קוסמות?

כאשר אנו מעוניינים לערוך אירוע, ובמהלכו להזמין אטרקציה כזו או אחרת, מלבד עניין המחיר, עניין הזמן חשוב גם הוא.