נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהו "עיזבון" – כל המידע

ועדת העזבונות

אנשים צוברים לאורך חייהם נכסים, הון ורכוש לסוגיו. לאחר המוות יש הליכים שונים שמטרתם להסדיר את ההעברה של כל אלה ליורשים החוקיים שהוגדרו מראש. השם שמתאר את סך כל הנכסים האלה הוא "עיזבון", והוא מונח שמשתמשים בו רבות בעולם המשפט. רוצים לדעת עוד על מהו עיזבון? במאמר זה נפרט לכם את כל המידע הרלוונטי.

 

מה זה עיזבון?

עיזבון הוא סך כל הנכסים וההתחייבויות שבבעלות אדם. עיזבון מקיף את כל הנכסים, בין אם מוחשיים ובין אם לא מוחשיים. למעשה זהו ייצוג ה"שווי הנקי" של אדם.

בתוך עיזבון ניתן למצוא נכסים כמו בתים, קרקע ומבנים מסחריים, רכוש אישי שכולל כלי רכב, יצירות אומנות וכל דבר מוחשי אחר בבעלות אותו אדם, נכסים פיננסיים כמו חשבונות בנק והשקעות, קניין רוחני שכולל זכויות יוצרים ופטנטים- וגם חובות לגופים שונים, ביניהם משכנתאות, הלוואות וכדומה.

על פי חוק הירושה, יש שלושה סוגים של נכסים שלא יכולים להיכלל בעיזבון. הראשון הוא הכסף שחברת ביטוח צריכה לשלם לאחר הפטירה על פי חוזה, השני הוא חברות של קרן פנסיה והשלישי הוא חברות בקופת תגמולים כזו או אחרת. אלה לא עוברים אוטומטית ליורשים שנקבעו בצוואה או ליורשים על פי חוק.

ועדת העזבונות

איך מחלקים עיזבון?

לאחר מותו של אדם, את העיזבון מחלקים לפי ההוראות שנכתבו בצוואה, במידה והאדם אכן ערך צוואה. צוואה היא בעצם המסמך המשפטי שבאמצעותו אדם מסדיר את עיזבונו וחלוקת נכסיו בין המוטבים שלו. במידה ואדם לא ערך צוואה, העיזבון יחולק בין היורשים החוקיים- שכוללים לרוב צאצאים, בני זוג וקרובי משפחה אחרים.

אדם יכול לייעד את העזבון שלו לוועדת העזבונות. ועדת העזבונות בעצם משתמשת בעזבונות לצורך מטרות ציבוריות של המדינה, ביניהן תרומה לעמותות. בעלי העזבונות יכולים לקבוע מראש מהם התחומים שחשובים להם בהם הם רוצים שהעזבון שלהם יהיה מושקע, וועדת העזבונות צריכה לכבד זאת.

 

תכנון עיזבון

חשוב לבצע תכנון של העיזבון שלכם. כך ניתן יהיה לחלק את הנכסים לאחר מותכם בצורה שבה אתם רוצים. את העיזבון ניתן לתכנן באמצעות צוואה, ייפוי כוח, נאמנויות ועוד- כל זה בליווי של עורך דין מומחה כמובן שיידע להנחות אתכם ולנסח את המסמך בצורה שלא תשתמע לשני כיוונים.

ועדת העזבונות

מיסים

יש מיסי עיזבון שעשויים לחול על חלק מעיזבונו של אדם לאחר מותו. ברגע שמתכננים את חלוקת העיזבון נכון ניתן להפחית את גובה המס ולשמור יותר מהנכסים שלכם עבור המשפחה והיורשים שלכם.

 

לסיכום

עיזבון הוא כלל הנכסים וההתחייבויות של אדם, אותם מחלקים לאחר מותו בין היורשים החוקיים או גופים אחרים שהופיעו בצוואה, כמו ועדת העזבונות. כאשר בונים נכון את הצוואה שתחלק את העיזבון ניתן להגן על הנכסים שלכם ולהבטיח את זה שרצונותיכם ימומשו.

ועדת העזבונות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
איך נשמור ביחד על כדור הארץ
איך נשמור ביחד על כדור הארץ

שמירה על כדור הארץ היא אחת מהאתגרים הגדולים שאנו ניצבים מולם בעידן הנוכחי. עם עליית טמפרטורות החממה, החימום הגלובלי

ניתוח ירך
4 טיפים להתאוששות מניתוח ירך

התאוששות מניתוח ירך יכולה להיות מורכבת, היא דורשת מחוייבות והשקעה בשביל שהניתוח המורכב יצליח. לכאורה לאחר הניתוח הבעיה נפתרה,