נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

ייעוץ כלכלי ואסטרטגי

ייעוץ עסקי

ההתנהלות הכלכלית והאסטרטגיה הם אלו המובילים את העסק להצליח. כאשר יש ביניהם התאמה והם נעשים בצורה שקולה ניתן להתקדם. המאמר יעסוק בייעוץ כלכלי אסטרטגי.

 

מדוע העסק צריך ייעוץ כלכלי?

המטרה העומדת בפני כל עסק היא להרוויח. כלומר, לייצר יותר הכנסות מאשר הוצאות. כדי ליצור מצב אידיאלי העסק חייב לקבל ייעוץ כלכלי חיצוני שישפר את הרווחיות שלו כיוון שלא תמיד מנהלי העסק יודעים מה באמת לא מניע בעסק. בין השאר, עסקים חדשים הזקוקים למימון או עסקים קיימים שצריכים הגדלת אשראי ימצאו שהייעוץ הכלכלי אפקטיבי על מנת לשכנע את הבנקים לתת להם את המימון הדרוש ולהפחית ריביות ועמלות. בנוסף, ההתנהלות הכלכלית של העסק חייבת להיות מתוכננת מבחינת המיסוי וכדי לקבל סיוע כלכלי בערבות המדינה בעת הצורך. על מנת שהייעוץ הכלכלי יהיה אופטימלי צריכים לתכנן אסטרטגיה.

 

מדוע העסק צריך ייעוץ אסטרטגי?

האסטרטגיה של העסק מתחילה בקהל היעד שאליו הוא פונה. מדובר על תכנית שיווקית ממוקדת בקהל יעד על מנת להגיע לרווחים. באמצעות ייעוץ אסטרטגי ניתן לנבא ולחשב את ההכנסות העתידיות על מנת לערוך שינויים בעסק או בשיטת המכירה ולבדוק מהו מקומו של העסק אל מול המתחרים שלו. כלומר, העסק צריך להיות ייחודי כדי שיפנו אליו ולא לעסקים דומים. מכיוון שכך, האסטרטגיה תסייע לעסק להישאר רלוונטי.

כאשר הייעוץ הכלכלי והאסטרטגי אפקטיביים ניתן לחסוך עלויות על מנת שהעסק ירוויח יותר בטווח הרחוק. למשל, הוזלה של עלויות חומרי גלם או ייצור, קיצוץ בעובדים, בחירת ספקים יכולים להביא לחיסכון, אך גם שינוי אסטרטגיית השיווק יכול לכולל שינוי. כיום השיווק נעשה באמצעות הרשתות החברתיות והאינטרנט יותר משיווק פיזי.

 

כיצד הייעוץ הכלכלי והאסטרטגי מסייעים להתייעלות העסק?

ייעוץ כלכלי ואסטרטגי מעניקים את הסיוע להתייעלות העסק בטווח הארוך. במילים אחרות, להשקיע פחות ולהרוויח יותר. שיטה זו אורכת זמן ולכן בעלי העסק צריכים להיות סבלניים כדי שזה יקרה. לכן הייעוץ נעשה בשלבים וכל שלב נבדק מבחינת יעילות והשגת המטרות באמצעות ניתוח נתונים, גרפים ותרשימים. מדובר על כלי בקרה לצורך הפקת דו"חות תקופתיים שיראו את השינויים וינבאו את העתיד. בנוסף, ככל שהייעוץ ייתן דגש על כוח העבודה בעסק על מנת שישתף פעולה ויהיה פרודוקטיבי, לעסק יהיה מבנה ארגוני שיסייע לצמיחתו ולהפקת רווחים.

לפיכך ייעוץ אסטרטגי וכלכלי באים כמקשה אחת כאשר המטרה היא להגשים את המטרות של העסק. לסיכום, ייעוץ לעסק חייב להיות אובייקטיבי, אמין ומקצועי על מנת לקבל החלטות שיועילו לעסק ולהוביל אותו להצלחה ושגשוג. ככל שליועץ יהיו יותר ניסיון והשכלה בתחום, כך גם הייעוץ יהיה יותר אופטימלי. לפיכך, החיבור בין בעלי העסק ועובדיו לבין היועץ הכלכלי אסטרטגי צריך להיות מיטבי. העסק צריך מישהו שאפשר לסמוך עליו שיוביל את העסק בדרך הטובה ביותר עבורו.

 

ייעוץ אסטרטגי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים