נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איזה חיסונים מקבלים בגיוס לצהל

מזרק

אנחנו שומעים לא פעם על מתגייסים טריים שתוהים אילו חיסונים הם צפויים לקבל.

מדובר בתהייה הגיונית לחלוטין, הרי יש מי שקיבלו כבר חיסונים מסוימים בעבר, וייתכן שהם לא יצטרכו לקבל אותם שוב.

כדי שתוכלו לדעת מה צפוי לכם במרפאה הצבאית, יצאנו לבדוק מהם החיסונים שמקבלים בעת הגיוס לצה"ל וחזרנו עם הממצאים הבאים:

 

  1. חיסון טטנוס

מחלת הטטנוס נקראת גם צדפת או פלצת וסביר להניח שלא שמעתם על מישהו שקרוב אליכם שחלה בה בשנים האחרונות (בגלל שמרבית האוכלוסייה התחסנה נגד המחלה הזו). המחלה נגרמת על ידי רעלן שמייצר חיידק שנחשב לעמיד ביותר. חיידק זה נמצא במקומות הבאים:

  • בתוך האדמה
  • בתוך גללים של בעלי חיים
  • בדשן

ההדבקה במחלה יכולה להתרחש כשיש חדירה של נבגים אל פצעים גדולים, בעקבות נשיכה של בעל חיים, דלקת אוזניים, ניתוחים ועוד. מדובר במחלה קשה שמתחילה בנעילה של הלסת וממשיכה בפגיעה בגמישות הצוואר, התכווצויות שרירים ותופעות נוספות שאינן נעימות כלל. ישנו אחוז לא קטן של חולים במחלה שעשויים למות ממנה בעקבות סיבוכים שונים. בגלל שמדובר במחלה כה קשה, חשוב מאוד להתחסן אליה בעת הגיוס לצה"ל.

 

  1. חיסון צהבת A

חיסון הצהבת מגן על הגוף מפני וירוס צהבת A  שנחשב לווירוס מעיים שצפוי לגרום לדלקת חריפה מאוד של הכבד. הווירוס הזה מופרש בצואה של אדם שחלה במחלה וניתן להידבק בו באמצעות מגע עם רוק. ראוי לציין כי אין תרופה למחלה הקשה הזו, אלא ניתן לקבל עבורה רק טיפול תומך. הסימפטומים של המחלה כוללים בין היתר:

  • חום
  • צמרמורות
  • חולשה
  • הצהבה של העור

אם ביצעתם בעבר חיסון צהבת וגם אם לא, חשוב שתקראו פרטים נוספים אודותיו באתר סאנופי – חיסון וידע לפני שתבצעו את החיסון בבקו"ם.

 

  1. חיסון לדלקת קרום המוח

החיסון הזה רק נשמע מפחיד, אבל הוא די דומה לשאר החיסונים שצוינו לעיל. מדובר במחלה נדירה יחסית בארץ והיא מאופיינת בכאב ראש, חום גבוה, הקאות ולעיתים אפילו בפריחה. הטיפול במחלה מתבצע רק באמצעות אנטיביוטיקה לווריד ואין טיפול נוסף מעבר לזה. המחלה נחשבת לחריפה ועלולה להביא למוות. לכן, חשוב מאוד להתחסן בחיסון זה במהלך הגיוס.

 

  1. חיסון לשפעת

צה"ל רוצה לשמור על החיילים שלו מפני מחלת החורף החריפה שתוקפת לא מעט אנשים בארץ ובעולם מידי חורף. השפעת היא מחלה חריפה שפוגעת בדרכי הנשימה. הווירוס עצמו עובר שינויים מידי עונה והוא עשוי להוביל לתופעות הבאות:

  • חום גבוה
  • כאב גרון ושרירים
  • חולשה ועוד

מדובר בחיסון חשוב מאוד שאין לוותר עליו.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על החיסונים שמקבלים בגיוס לצה"ל. אנו מאחלים לכם שתדעו רק בריאות ושתהיו מוגנים מפני כל המחלות שצוינו לעיל.

זריקה רפואית

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
דנטל מדיקל סנטר
מהי אסתטיקה דנטלית?

ההתפתחות של ענף רפואת השיניים, מאפשרת מחקר גדול יותר של סוגי טיפולים שונים והפצתם לשוק. אחד התחומים שהתפתחו כתוצאה