נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

יעדים פופולריים במזרח אסיה – איים וערים שאסור לפספס

תאילנד ראשית

תאילנד ידועה כמדינת איים שטופת שמש וסופות, מי ים כחולים וצלולים, מקדשים בודהיסטים, חיי בר וחיי לילה, מסיבות מטורפות, תיירות מין ואוכל משובח.

ישראלים רבים נוסעים לתאילנד במסגרת הטיול שאחרי הצבא, בגלל המחירים הנמוכים והאפשרויות הרבות, כמו גם הקרבה לארצות אטרקטיביות אחרות במזרח, אבל לא רק.

כיום תאילנד מהווה יעד אטרקטיבי גם לטיולי משפחות, טיולים מאורגנים, טיולים רומנטיים ועוד – פשוט כי יש בה הכל.

אז מהם היעדים המבוקשים, המעניינים והמסעירים ביותר שיש לתאילנד להציע?

 

יבשת אסיה

צפון ומרכז תאילנד הם האזורים המעט פחות מוכרים, לעומת האיים, שהם האטרקציה המרכזית של המדינה.

למעשה, גם בחלקי המדינה שאינם איים, יש לא מעט מה לעשות ומה לראות, החל בפארקים מדהימים, חיי בר עשירים וכלה בשבטים מעניינים, מקדשים מפוארים ועוד.

 

שווקים וקניונים, מקדשים, ארמונות ועוד

בנגקוק היא עיר הבירה של תאילנד. שם נוחתות הטיסות הבינ"ל ומשם בדרך כלל מתחיל הטיול בתאילנד עבור רוב המבקרים.

בנגקוק היא עיר עצומה. יש בה שכונות עוני לצד שכונות פאר, מרכזי קניות עצומים ומודרניים, רחובות ארוכים של חנויות ודוכנים ויש בה המון מה לעשות – החל בשופינג של בגדי מעצבים, או בגדי שוק פשוטים, צעצועים לילדים, סיור במקדש עם הבודהה המוזהב, ביקור בשוק המים, יציאה לבילוי לילי במועדונים הרבים של העיר ואפשר גם פשוט להשאיר באזור התרמילאים הסואן, צבעוני ומלא החיים.

בנגקוק היא גם הבסיס המושלם לצאת ממנו לטייל בשאר האזורים של תאילנד, או לצאת לאחת המדינות השכנות, המציעות לא פחות אטרקציות, כמו לאוס, בורמה, ויאטנם, קמבודיה ואפילו הודו.

בכל הנוגע לענייני מזג אוויר בנגקוק נמצאת תחת אקלים טרופי ונהוג לחלק בצחוק את העונות לעונה החמה, העונה החמה מאוד והעונה הבלתי אפשרית. גם בבנגקוק זה כך, אז שימו לב מתי אתם נוסעים.

קנצ'נבורי היא  עיירה מחוזית קרובה לבנגקוק, מתאימה לכל סוגי המטיילים, שם אפשר לראות את גשר הרכבת המפורסם, מעל נהר קוואי , מוזיאונים היסטוריים מעניינים, ספארי, מפלים ושווקים.

 

הצפון

צ'אנג מאי בצפון מערב תאילנד, היא גם העיר השניה בגודלה אחרי בנגקוק וכן נקודת מוצא לטיולים ברחבי האזור. אפשר להגיע לצ'אנג מאי בטיסה, אל נמל התעופה הבינ"ל הממוקם בעיר. בתוך העיר עצמה אפשר למצוא לא מעט אטרקציות, כמו גן חיות ייחודי, בזאר לילה, מקדשים, פסטיבלים צבעוניים ואפילו סדנאות בישול אוכל תאילנדי מסורתי, או לצאת לעיר פאי, השוכנת מצפון ולצאת משם לטיולים נוספים באזור בין כפרים מסורתיים, פארקים לאומיים ועוד.

צ'יאנג ראי היא  בירת מחוז צ'יאנג ראי השוכן בצפון תאילנד, מפורסמת בזכות מקדשים ושרידים מפורסמים אחרים, פארק תרבותי ובסיס מצויין לטיולים באזור. תמצאו באזור זה את משולש הזהב – מפגש נהרות המקונג והרואק, בו נפגשות גם 3 מדינות: תאילנד, לאוס ומיאנמר. האזור התפרסם לאורך ההיסטוריה כאתר הפעיל בעולם לגידול וייצוא של אופיום וכיום הוא משמש אתר תיירותי אטרקטיבי, בו אפשר לשוט על המקונג, לבקר במוזיאונים ושלל אטרקציות נוספות.

חוות הפילים של פטארה – במרחק חצי שעה נסיעה מצ'אנג מאי מומלץ להגיע לביקור בחוות הפילים של פטארה – אואזיס של כבוד ואהבה לפילים, במדינה שעדיין מנצלת פילים למטרות שונות ולמעשה גורמת סבל רב לבעלי החיים המופלאים הללו.

בחווה השיקומית לפילים, אפשר לאמץ פיל ליום אחד, להאכיל, לרחוץ, לטפל וליצור יחסי אמון עם החיה הענקית.

הפילים בחווה הם ניצולים מהקרקסים ומקומות בידור שונים ומשונים, שם קיבלו יחס קשה עד מתעלל. החווה מציעה חוויה חיובית ומתקנת – עבור הפילים כמו גם עבור המבקרים.

אודון תאני (Udon Thani) היא עיר הבירה של מחוז אודון תאני התעשייתי. יש בה חיי לילה סוערים, ממצאים ארכיאולוגיים מדהימים מתקופות שונות בהיסטוריה העתיקה, פארקים, מוזיאון וגם נקודת מוצא לביקור בפארקים אקולוגיים מופלאים, אגם מכוסה פרחי לוטוס, המושך אליו מדי שנה המוני מבקרים לכבוד חג האהבה ועוד.

 

נופש וים

קראבי היא עיר נופש השוכנת בחוף המערבי של תאילנד ומספקת תצפית מושלמת על שקיעות מטורפות. העיר מושכת אליה תיירים רבים ומציעה בעיקר נופש רגוע ומפנק, אך גם טיול בטבע המיוחד של האזור, מקדש מעניין וקפיצה לאיים הסמוכים.

סוראט טהאני (Surat Thani) היא עיר קטנה יחסית, המשמשת בעיקר כנקודת מעבר מהיבשת אל האיים הסמוכים, כמו קופנגן, קוסמוי ועוד.

הואה הין היא גם עיירת נופש, פופולרית גם בקרב המקומיים, מתאימה מאוד לטיולי משפחות. יש בה מסלולי גולף חופים לבנים ויפים, שמורות טבע פראיות, מפלים, נקודת מוצא לאיים קסומים, שווקים סואנים, אתרי צלילה ועוד.

 

האיים

האיים בתאילנד הם האטרקציה המרכזית ואבן שואבת לתיירים מכל העולם. חופים עם חול רך ומים צלולים, חמימים, מלאים בעלי חיים ימיים מכל הסוגים. מסיבות חוף מטורפות כמו מסיבות הידועות, חיי לילה שוקקים ומעניינים, מסעדות עם מאכלי ים מפנקים, נופים מרהיבים ועוד.

ניתן להגיע לאיים בטיסה – למי שזמנו מוגבל והתקציב מאפשר, או מעבורת, למי שיש לו מספיק זמן, פחות כסף ופתוח להרפתקאות.

קוסמוי (Koh Samui) – האי השלישי בגודלו בתאילנד, תיירותי וממוסחר, אך מפנק ויש בו גם חופים מבודדים, בתי מלון בכל הרמות, מסעדות, מסיבות חוף, שוק, חנויות, ספורט ימי ועוד. מרכז האי עשיר בנופים טבעיים ומרשימים, פארק ימי ונקודת תצפית על נוף מרהיב.

קופנגן (Koh Phangan) – אי המסיבות של תאילנד, במרחק חצי שעת הפלגה מקוסמוי. ליין מסיבות פול מון המפורסם מתקיים על האי בלילות ירח מלא על כל חופי האי (כמעט) והאי מתוייר מאוד כמעט כל הזמן. הוא מלא במסעדות, פאבים, לינה מכל הסוגים בטווחי מחיר שונים, יערות ועוד.

קו טאו (Koh Tao) – אי קטן, עם מעט תושבים והרבה הרבה תיירים שמגיעים לצלול. אתרי הצלילה והשוניות לחופי האי נחשבים בין היפים בעולם, מועדוני צלילה מעולים מעסיקים מדריכי צלילה מכל העולם, כמו גם ציוד איכותי וחדשני. מי שאינו חובב צלילות יהנה מביקור מלא שלווה באי השקט והיפה.

פוקט (Phuket) – האי הגדול ביותר בתאילנד, עם עיר אחת לא מעניינת במיוחד, מלבד באוקטובר, אז מתקיים בה פסטיבל הצמחונות. מלבד זאת, יש באי פארק לאומי, תנאים מעולים לצלילה, חופים מבודדים, יער גשם ומפלי מים, שדה תעופה וגם אטרקציות רבות לילדים.

קופיפי (Ko Phi Phi) – אי קטן, מרהיב ביופיו, פחות ממוסחר מאיים אחרים, מיושב בדלילות. נופים מדהימים, טיולי טבע, חופים שקטים, מועדוני צלילה, מעדות, מסיבות חוף וחיי לילה.

 

פארקים לאומיים

חובבי הטבע ישמחו לגלות שיש בתאילנד מעל 100 פארקים, הכוללים נהרות, מפלים,  יערות עבותים וירוקי עד, מערות נטיפים מרשימות, צוקים קרסטיים, חופים יפהפיים עוצרי נשימה של ממש וקשת רחבה של ציפורים ובעלי חיים.

פארק קאו יאי – Khao Yai הממוקם ביער גשם אמיתי, קרוב יחסית לבנגקוק,אלפי מינים של צמחים ובעלי חיים, מסלולי הליכה, מגדלי תצפית ומפלים.

פארק ארוואן – Erawan National Park – נמצא במחוז קנצ'נבורי, כשלוש שעות נסיעה מבנגקוק ונחשב בין הפארקים הפופולריים בתאילנד כולה. יש בו מפלים נפלאים, מסלולי הליכה, מערות והמון בעלי חיים.

דוי סוטפ פוי – Doi Suthep-Pui – קרוב לצ'אנג מאי, שוכן לו פארק ענק עם יערות, הרים גבוהים, מסלולי הליכה, בעלי חיים מדהימים, מפלים וגם מקדש אחד מפורסם ועתיק, ארמון עתיק, כפר מסורתי, שוק של עבודות יד ומוזיאון לתולדות האופיום.

דוי אינתנון – Doi Inthanon – משכנו של ההר הגבוה ביותר בתאילנד, מוקף יערות גשם, מפלים וגם המון פרפרים צבעוניים, כפרים שבטיים ועוד.

נאם נאו – Nam Nao – בצפון תאילנד שוכן אחד הפארקים היפים בתאילנד, עם יער עד, נהרות, מפלים, מערות וחיות בר מדהימות.

קאו סוק – khao Sok – פארק של טבע פראי בדרום תאילנד, קרוב לפוקט, הכולל מלבד בעלי חיים מדהימים, מפלים ויערות, גם מערות נטיפים, צוקים ואגמים. בקאו סוק אפשר גם לראות את הפרח הגדול בעולם, לעשות טיול ג'יפים, שייט בקאנו, או טרק בג'ונגל.

 

לסיכום

בין אם אתם אנשי מסיבות, חובבי היסטוריה, פריקים של אוכל, חובבי ספורט אתגרי, טיולי טבע, או מעדיפים להיזרק על חוף מושלם עם צלחת פירות טרופיים ומסאז' תאילנדי מפנק, תמצאו בתאילנד את מבוקשכם.

בשנים האחרונות תאילנד התפתחה מאוד גם לכיוון טיולי משפחות, כך שתוכלו גם למצוא בה שפע של אטרקציות לילדים, פארקי מים, גני חיות ועוד.

תאילנד היא כמו ממתק ענק שרק מחכה שתבואו לפתוח את העטיפה ולזלול.

תאילנד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
דרום ולא רק אדום

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די

נהר
ברצלונה או ברלין?

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה

פורטוגל ראשית
מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית