נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

3 סוגי טלסקופים שחובה להכיר

משקפת

חובבי האסטרונומיה שבינינו וילדים סקרנים המעוניינים להכיר את מערכת הכוכבים והשמש, עושים שימוש בטלסקופים מסוגים שונים. המאמר יפרט את שלושת הסוגים העיקריים.

 

מהו הטלסקופ?

זהו מכשיר שבאמצעותו חוקרים את גרמי השמיים ומשמעותו טלה = מרחיק, סקופ = לראות. והכוונה לראות רחוק שזהו השימוש העיקרי שלו. הטלסקופ מורכב מעינית או עדשה ממנה מתבוננים, עצמית שזו עדשה הקרובה לאובייקט, עדשה מיישרת ומגדילה, גוף הטלסקופ שהוא החלק הצינורי וחצובה שהיא המעמד עליו נשען הטלסקופ כדי לקבל זווית טובה. לטלסקופ ישנם 3 סוגים עיקריים:

 

1 – טלסקופ שובר אור

כשגליליאו גליליי המציא את הטלסקופ הזה הוא לא ידע שהוא יהיה כל כך פופולרי. טלסקופ שובר אור בנוי מעדשה הנמצאת בקדמתו. האור נאסף לעינית הטלסקופ ומשם עובר לעין ולכן הוא ארוך יותר מטלסקופים אחרים. זהו טלסקופ ששווה להעניק כמתנה לאסטרונום המתחיל כי הוא אמין, נוח וקל לשימוש, מתאים לתצפיות לילה לכוכבי הלכת ולתוואי כדור הארץ. הוא עומד על חצובה בזווית המאפשרת ראייה חדה עם כי יותר צרה ולכן מומלץ לרכוש אותו ביחד עם משקפת בעלת שדה ראייה רחב.

 

2 – טלסקופ מחזיר אור

זהו טלסקופ שפיתח אייזיק ניוטון והוא בנוי ממראה ומערכת אופטית הנמצאות בחלק האחורי שלו. כאשר האור נאסף באמצעות מראה נוספת, הוא עובר לחלק הקדמי ישירות לעין של המתבונן. היתרון בו הוא שישנן מראות במקום עדשות ולכן הוא ממוקד יותר. ניתן לצפות באמצעותו באובייקטים זעירים וחיוורים בלילה כמו גלקסיות ערפיליות ורחוקות שחולמים להגיע אליהן. הוא מתאים כמתנה לאסטרונום המתקדם, לילדים, לבוגרים שרוצים להיות ממש כמו בנשיונל ג'יאוגרפיק וליהנות מטלסקופ באיכות גבוהה.

 

3 – טלסקופ המשלב שובר ומחזיר אור ביחד ומכונה קטאדופטרי

המיוחד בטלסקופ זה הוא שישנו שילוב בין שתי האופציות לפיהן המראה נמצאת בחלק האחורי שלו והעדשה מותקנת בקדמתו. בנוסף, יש לו עיצוב אופטי חדשני באמצעותו ניתן להגדיל בצורה ניכרת את המראות של כוכבי הלכת. ניתן לנייד אותו בשטח בקלות והוא מתאים לתצפית עמוקה או עמומה, לכוכבי לכת, נופים וכד'. טלסקופים מסוג זה מאוד נפוצים בשל היכולות הגבוהות שלהם וניתן להשיג אותם בחנויות יותר מאשר את הסוגים האחרים. ניתן למצוא אותו במחירים המתאימים לכל כיס ולהעניק כמתנות לכל גיל ולא רק לשוחרי האסטרונומיה, אלא לכל מי שאוהב לצאת ולטייל בחיק הטבע ולעשות תצפיות על ציפורים, נוף ועוד.

 

דגמים משוכללים לילדים ומבוגרים

כל סוגי הטלסקופים הם הבסיס לפיתוח דגמים חדשניים ומשוכללים. כאשר מחפשים טלסקופ לילד בהחלט ניתן להסתפק בדגם דיסקברי או בדגם נשיונל ג'יאוגרפיק ולרכוש גם ערכות המשלבות מיקרוסקופ או משקפת רצינית. אך כשמדובר במקצוענים זה כבר אחרת. ישנם דגמים משוכללים עם ערכות מורכבות ואפילו דגם ממוחשב בו הטלסקופ מכוון את עצמו באופן אוטומטי. זהו טלסקופ יוקרתי אך בהחלט יכול להיות מתנה נהדרת למי שחובב אסטרונומיה.

 

מכשיר ראייה לרחוק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות